Bočių kelionė į Varšuvą

IMG_1456Ankstų rugpjūčio 8-osios rytą aktyvūs Širvintų bočiai rinkosi prie autobusų stoties.Prie mūsų prisijungė čiobiškiečiai ir musninkiečiai . Visi pajudėjome į ilgą kelionę – Varšuvą. Kelionė buvo nenuobodi, nes gidė Stasė daug pasakojo apie Lenkiją ir jos sostinę Varšuvą. Į Varšuvą atvykome 14 val. Lenkijos laiku.
    Pirma diena. Pėsčiomis vaikščiojame po senamiestį, kur susipažinome su jo istoriją, įtrauktą į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Čia daug paminklų, bažnyčių. Po trumpos pažinties su senamiesčiu nuvykome į moderniausią Europoje technologijų muziejų – Koperniko mokslo centrą`. Čia nebuvo jokių gidų  bei bukletų. Prie kiekvieno eksponato pateikta instrukcija lenkų ir anglų kalbomis. Šiame muziejuje įdomiai ir žaismingai pateikti įvairių mokslo sričių išradimai ir technologijos, muziejuje svajonės tampa realybe. Lankėmės Varšuvos bibliotekos apžvalgos aikštelėje, iš kur gerai  matėsi dalis Varšuvos miesto. Po šios apžvalgos nuvykome į viešbutį “Campanile”, gerai pailsėjome, o ryte po pusryčių vėl vykome į  senamiestį.
    IMG_1394Antra diena. Plačiau susipažinome su senamiesčiu, kuris atrodo senas, bet iš tikro per Antrąjį pasaulinį karą jis buvo virtęs griuvėsių lauku. Lenkai sostinės senamiestį atstatė labai rimtai, autentiškai. Daug pastatų atstatyti pagal buvusius pieštus paveikslus ir nuotraukas. Senamiestis labai gražus, daug paminklų, aikščių, yra turgaus aikštė. Senamiestyje įsikūrusi Prezidentūra, Vyriausybės rūmai ir ministerijos, daug bažnyčių, gatvės grįstos akmenimis.
    Varšuvos pilies aikštė – istorinė. Šioje aikštėje stovi aukščiausias karaliaus Zigmanto III Vazos kolona – pirmasis paminklas pasauliečiui Lenkijoje, priešais Karaliaus pilį – buvusią oficialią Lenkijos monarchų rezidenciją. Čia lankosi daug turistų ir vietos gyventojų. Apsilankėme šv, Jono katedroje – gotikinė – baigta statyti 15 a. pradžioje. Yra svarbiausių Lenkijos istorinių įvykių liudininkė, kuri karo metais  buvo sugriauta ir vėl atstatyta. Katedros požemiuose palaidoti žymūs šios šalies žmonės.
    IMG_1413Šv. Onos  bažnyčia laikoma Karališkojo kelio puošmena – tai prabanga spinduliuojantis roko stiliaus bažnyčios interjeras. O  šv. Kryžių bažnyčioje plaka Šopeno širdis.
   Varšuvos barbakanas – tai  Varšuvos gynybinių sienų su švedais likučiai pastatyti 1548 m. Dabar pagal galimybes – rekonstruojamas.
      Aplankėme 12-mečio sukilėlio berniuko paminklą. Varšuvos simboliu vadinamą – Undinėlės paminklą.
      Lankėmes  Varšuvos Karališkoje pilyje. Ši pilis daug kartų buvo sugriauta ir vėl atstatyta. 17 a. vid. pilis buvo nusiaubta švedų ir vėl atstatyta. Šioje pilyje paskutinis rezidavo Varšuvos kunigaikštystės vadovas.
      Atkūrus Lenkijos valstybę 20 a. Varšuvos pilis buvo restauruota, joje įrengti prezidento apartamentai. 1939 m. prasidėjus Antrajam pasauliniam karui, pilis sudegė, o vokiečių kariuomenė  1944 m. ją sulygino su žeme. Ilgai vyko derybos dėl Varšuvos Karališkos pilies atstatymo, kaip Lenkijos valstybinio simbolio atkūrimo. 1971-1984 m. ji buvo atstatyta, o interjerai įrengti 1988 m. Dabar pilyje veikia muziejus, Šalia pilies yra gražus parkas.
    Apžiūrėję Karališkąją pilį išvykome į namus.