Širvintų ,,Bočiai” aplankė Biržus

Ankstų gegužės 25-osios rytą Širvintų ,,Bočiai” išsiruošė aplankyti Biržų miestą ir jo apylinkių įžymias vietas. Susiruošė nemažas būrys bočelių, kuris jau buvo pasiilgę išvykų po gražias Lietuvos vietas, nes neleido karantinas.
       Rytas buvo gražus ir žadėjo gražią dieną.
     Pagaliau atvažiavo autobusas. Visi nustebę žiūrėjo, kad jis dviaukštis: mūsų buvo 62 bočeliai. Visi buvome puikios nuotaikos ir pasiruošę kelionei su vairuotoju Mantu.
      Genovaitė Abromavičienė visiems palinkėjo geros kelionės ir kuo daugiau įspūdžių po Biržų kraštą.
    Privažiavus Panevėžio raj. mūsų narė Laimutė Baronienė papasakojo apie šio krašto įžymias vietas. Daugiau buvo papasakota apie Pasvalio istoriją, žymias vietas ir garsius žmones. Pumpėnų karmelitų vienuolyną, bažnyčią, Antano Stapulionio girnų ir dubenuotų akmenų unikalų muziejų, Smegduobių parką, Likėnus ir kaip buvo įkurta Likėnų sanatorija. Apie B. Brazdžionio gimtinę ir kt.
     Pagaliau pasiekėme savo tikslą – Biržus.
   Po Biržus ir jo apylinkes mus lydėjo ir viską aiškino gidė Karina pasakojo apie Biržų miesto istoriją, apsilankėme šv. Jono Krikštytojo bažnyčioje, kuri pirmoji buvo pastatyta – 1500 m. ir šalia esančią Nepriklausomybės aikštę. Bažnyčia dabar atstatyta mūrinė. Bažnyčios vidus mena neobarokinį stylių. Joje yra Tiškevičių giminės herbas. Bažnyčios rūsyje esančiose kriptose saugomi grafo Jono Tiškevičiaus ir dar kelių šeimos narių palaikai.
     Po to vykome  į Astravo dvarą. Privažiavę prie Širvenos ežero, gidė pasakojo jo istoriją. Širvenos ežeras – seniausias Lietuvoje dirbtinis ežeras. Jis susidarę 1575 m. užtvenkus Apasčios ir Agluonos upelius, ruošiantis statyti Biržų pilį. Per ežerą yra 525 m. ilgio pėsčiųjų tiltas, kuris buvo pastatytas 1928 m. ir atstatytas 1987 m. Šiuo metu yra naujai renovuotas. Šiuo tiltu bočeliai pėsčiomis ėjo į Astravo dvarą. Šis dvaras yra privatus, todėl į vidų nepatekome, tik pasigrožėjome jo apylinkėmis ir parku, sužinojome jo istoriją.
    Toliau vykome į Kirkilių pažintinį taką ir apžvalgos bokštą, kuris panašus į pusmėnulį. Šio bokšto aukštis 32 m., aukščiausia apžvalgos aikštelė yra 30 m. aukštyje. Bokštas yra iš metalo konstrukcijų apkaltas medienos lentelėmis. Mūsų bočeliai iš viršaus grožėjosi šių apylinkių vaizdais, labai gerai matosi smegduobės, kurios pilnos labai tamsaus, galima sakyti, juodo vandens. Kelios smegduobės yra sujungtos tilteliais – nuostabūs vaizdai.
      Toliau vykome prie  karvės olos. Karvės ola – viena iš geriausiai ištirtų smegduobių Lietuvoje. Joje nėra vandens. Manoma, kad jai apie 200 metų. Kalbama, kad šia prasmegusi karvė, nes šeimininkė atėjusi ryte melžti karvės jos nerado, tad ir pavadinimas toks, jos gylis apie 16,2 m. Aplink yra Ievos ir Velykų smegduobės.
   Pietavome Rinkuškio ,,Alaus kelias” restorane
  Po pietų nuvykome į Biržų pilį – tai vienintelė Lietuvoje bastioninio tipo tvirtovė. Čia jau trečia pilis. Pirmoji pastatyta 1586 m. ir sugriauta 1625 m. karon su Švedija metu. 1669 m. baigta pertvarkyti, atsirado nauji pylimai, rūmai, arsenalas. Tačiau 1704 m. ją vėl užėmė Švedai ir susprogdino… Ir tik 1966 m ji atstatyta vėl.
    Pilyje yra Biržų krašto muziejus. Mus čia lydėjo ir viską apie pilį pasakojo muziejaus gidė.
   Kadangi mūsų buvo daug, tai pasidalino į dvi grupes. Viena grupė keliavo po muziejų, kita – ėjo į ,,Žaldoko” alaus degustaciją. Čia pasitiko kapela su gražia muzika. Gidė papasakojo, kaip gaminamas ,,Žaldoko” alus, parodė nuo pradžios iki pabaigos alaus gamybą, bei visą inventorių alaus gamybai. Tarp pasakojimo įsiterpdavo muzikantai su savo dainomis ir muzika. Visi kartu dainavome, mokėmes jų dainų. Išgirdome gražią biržietišką kalbą, kurią kalbėjo jumoro nestokojanti pasakotoja. Paskanavome jų gamybos ,,Žaldoko” alaus, duonos ir sūrio. Pabaigoje dar kartu ir pašokome. Toliau grupės pasikeitė vietomis.
  Biržai garsėja ne tik alumi, bet ir karstinėmis įgriūvomis, čia jų skaičiuojama apie 7000 įvairaus amžiaus smegduobių, tačiau atsiranda vis naujų.
   Labai patiko Biržai ir jų kraštas. Miestas labai žalias, daug medžių ir jie saugomi. Diena buvo labai graži. Visi likome patenkinti.
   Nuoširdžiai dėkojame organizatorei Genovaitei Abromavičienei, vairuotojui Mantui.

Dabar laukiame naujų išvykų.