Elektromobiliai žiemą – ar verta jį įsigyti, kai lauke spaudžia šaltis?

   Šiai dienai, gatvėse galima vis pamatyti didėjančių elektromobilių kiekį. Esant šiltajam sezonui nėra sunku pasirūpinti jų priežiūra, tačiau kaip elgtis, kai temperatūra pradeda kristi ir tampa minusine? Tiesa, šaltas klimatas naujos kartos elektromobilių baterijoms nėra kažkoks ypatingas iššūkis, o naudojant įdiegtas inovatyvias technologijas šaltas sezonas gali praeiti be jokių rūpesčių.

Iššūkis gali kilti vairuojantiems senesnės kartos elektromobilį

   Vieni iš populiariausių yra BMW elektromobiliai. Jeigu planuojate įsigyti naują elektromobilį, tuomet žiemos metu nereikės ypatingai rūpintis jo priežiūrą, tačiau, jeigu mąstote apie naudotą elektromobilį, tuomet vertėtų atkreipti dėmesį į tam tikrus priežiūros elementus. Skirtumas tarp naujų ir dėvėtų elektromobilių yra toks, jog naujo modelio elektromobiliai turi temperatūros reguliatorių, kuris padeda prisitaikyti prie šalto klimato. Be to, tiek naujam, tiek dėvėtam elektromobiliui yra svarbu turėti prieigą bent prie buitinio elektros klimato, nes priešingu atveju elektromobiliu negalėsite važinėtis kiekvieną dieną (jo nepavyks taip dažnai pakrauti).  Svarbu pabrėžti ir tai, kad daugumos elektromobilių saloną galima pašildyti nuotoliniu būdu, todėl nereikės laukti, kol elektromobilis sušils. 

Temperatūros reguliavimas – svarbu!

   Net, jeigu esate įsigiję naują elektromobilį ir elgsitės neatsakingai su jo bateriją – po tam tikro laiko turėsite gana nemažai problemų su baterijos efektyvumu. Žema temperatūra padidina akumuliatoriuose esančią vidinę varžą ir sumažina jų faktinę talpą. Nors ir ličio jonų baterija gali tiekti ir nedidelę srovę esant iki – 40 laipsnių, tačiau toks nuolatinis režimas gali tik pažeisti bateriją bei sumažinti jos talpą. 

   Tam, kad būtų prailgintas elektromobilio tarnavimo laikas žiemos metu, juose diegiamos temperatūros reguliavimo sistemos. Šaltuoju sezonu baterija šildoma taip, kad ji būtų išlaikyta iki užšalimo ribos (siekia iki 5 laipsnių), o šiltuoju sezonu, baterija vėsinama taip, kad neviršytų 60 laipsnių.

Išankstinis elektromobilio salono pašildymas

   Norint vairuoti elektromobilį žiemą, jam praverčia bet kokios technologijos, kurios geba sumažinti energijos sąnaudas. Naujos kartos  elektromobiliuose šildymo problemą sprendžia šilumos siurbliai. Prie energijos sąnaudų mažinimo prisideda ir išankstinis salono pašildymas. Jeigu elektromobilis yra prijungtas prie įkrovimo stotelės, tuomet kiekvieną kartą prieš norint pradėti važiuoti reikėtų įjungti šildymą. Salono temperatūra iki norimos temperatūros pakils pasitelkiant energija iš elektros tinklo, todėl nereikės laukti, kol nutirps langai, o nuvažiuojamas atstumas sumažės. Visą šį procesą galima padaryti per programėlę jūsų išmaniajame įrenginyje!
Elektromobilių gamintojų programėlės turi ne tik šildymo, bet ir kitų funkcijų, pavyzdžiui: nustatyti įkrovimo laiką. Tuomet galėsite nuotoliniu būdu pasirinkti įkrovimą ne piko metu, kuomet elektros tarifas bus jums palankesnis. Be to, efektyviai veikiant visai baterijos įkrovimo sistemai, kai visuomet ji palaiko didesnę nei plius 15 laipsnių temperatūrą, šaltas oras neturėtų niekaip paveikti jo įkrovimo spartos. 

Užsakymas ŠS Nr. 22-63-1