Du egzaminų šimtukus pelniusi Miglė Lipinskaitė: nustebino aplinkinių palaikymas

NERINGA TUŠKEVIČIENĖ

Nuotraukos iš pašnekovės albumo

  Ūkininkai derlių skaičiuoja rudenį, o mokymo įstaigos – vidurvasarį. Apie abiturientų rezultatus egzaminų metu jau skaitėte ir “Krašto žiniose”. Tačiau buvo labai smalsu pakalbinti sėkmingiausiai egzaminus išlaikiusią mūsų rajono abiturientę – net dviejų egzaminų gavusią aukščiausią žinių įvertinimą (lietuvių k. ir anglų k.).  Su didžiuliu jauduliu ir kartu pasididžiavimu kalbiname Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos abiturientę MIGLĘ LIPINSKAITĘ:

-Esi vienintelė rajone šiemet pelniusi net du egzaminų šimtukus. Kaip jautiesi? Ar tikėjaisi tokių puikių rezultatų?

-Kaip jaučiuosi? Visiems, kurie klausė šio klausimo, atsakiau, jog jaučiuosi kaip Miglė. Didelio skirtumo mano savijautoj tai nesukėlė, gal tik labai nustebino aplinkinių palaikymo mastas. Tokiai progai pasitaikius suvokiau, kiek daug žmonių iš tikro pasiekia žinios apie mane ir apie mano darbus. Nesu pratusi sureikšminti savęs kitų akyse, todėl kiekvienas pasveikinimas ar rankos paspaudimas/apkabinimas daug reiškia. – Ar tikėjausi tokių rezultatų? Šiaip, labai delsiau pradėti ruoštis egzaminams, todėl kad kiltų motyvacija nusistačiau tikslą surinkti tris šimtukus. Nuo to laiko daug kartų tą tikslą buvau metus, vėliau vėl atradus. Momentais atrodė, kad maža tikimybė tai pasiekti, kitais – visai įmanoma. Kai egzaminai jau buvo parašyti, stengiausi negalvoti ir nieko nesitikėti. Tiesa, lietuvių kalbos egzaminas labiausiai glumino, nes jo įvertinimas buvo nenuspėjamas. Kitus galima preliminariai apsiskaičiuot.

-Kas lėmė tokį aukštą žinių rezultatą? Gal turi paslaptį, kaip pasiruošti egzaminams?

-Manau, kad nuolatinis darbas. Nors pati ne visus darbus atlikdavau, bet visad pasitikrindavau, jog suvokiu tai, ką mokomės. Mokymasis tam, kad suvoktum, o ne tam, kad atsiskaitytum yra esminis. Čia jau galima kalbėt ir apie mokslo procesą pradinėje mokykloje ar progimnazijoje. Turint tvirtus pagrindus daug lengviau susiprasti ir sujungti kertinius taškus aukštesnėse klasėse. Tada jau galima ir patinginiauti, jeigu temos lengvesnės. Kitu atveju, tenka aiškintis, bandyti suvokti spragas ir vis galvoje pasitikrinti ar žinios užsitvirtino. Kitaip sakant, tai reikalauja daug savianalizės.

Paslaptys, kaip pasiruošti egzaminams. Egzaminai išbando ne tik mūsų mokslines žinias, bet ir žmogiškuosius sugebėjimus. Patarčiau lavinti savo asmenybę, ugdyti savimonę, nors visa tai skamba labai padrikai ir neapibrėžtai. Mes neturime mato, kuriuo galėtume tai matuoti, todėl tokioje skaičiais pagrįstoje visuomenėje nuvertiname šias žinias. Bet tai yra pagrindas individo sėkmės. Savęs pažinimas taip pat svarbus. Tarkim, aš žinojau, kad dieną iš dienos sėdėti prie knygų mane alina. Todėl susikūriau labai detalų planą paskutinėms dienoms prieš egzaminus ir juo sekiau. Svarbu žinoti koks mokymosi metodas kiekvienam labiausiai tinka.

-Ar yra žmonių, kuriems norėtum padėkoti už savo pasiekimus?

-Iš tiesų tokių žmonių yra be galo daug. Kiekvienas aplinkoje esantis žmogus prisideda prie mano asmenybės formavimosi, todėl atrodo, jog išskirti kelis būtų nesąžininga. Santykyje su žmonėmis geriausiai pažįstu save. Vis dėlto lietuvių kalbos, fizikos, matematikos, technologijų, etikos ir kitose pamokose atradau svarbių saviraiškos sferų. Todėl šioms bei kitoms mokytojoms norėčiau padėkoti už atvirumą, bei erdvę, kurioje galėjau laisvai save kurti. Taip pat man labai svarbi mokyklos psichologė pas kurią lankėme pamokas, bei meditacijos užsiėmimus, kurie atvėrė naują kelią tapatumo link. Dėkoju ir bendraamžiams bei kitiems mokiniams, kurie prisidėjo prie bendruomenės kūrimo. Taip pat ir draugams, šeimai, giminaičiams, kurie visad palaikė ir suteikė žaismingumo.

-Baigėsi dvylikos metų mokymosi etapas. Kokius įspūdžius išsineši iš mokyklos?

-Mokyklą prisiminsiu kaip smulkesnį visuomenės prototipą, kuriame pilna skirtingo pobūdžio žmonių. Vertinu tai, jog per visus šiuos metus galėjau atrasti savo padėtį joje (mokykloje) ir prisidėti prie bendruomenės formavimosi. Visi sutikti žmonės savitumu mane labai žavi bei įkvepia, iš kiekvieno turiu ko išmokti. Turbūt pasiilgsiu laisvumo, kurį patiriu šiuo metu, bet, manau, kas stengsiuosi tai puoselėti ir toliau.

-Kokį savo ateities kelią matai? Kokios srities studijas ketini rinktis?

-Planuoju studijuoti sociologiją, nes mane domina šios srities teorinės žinios. Atrodo, jog protas trokšta mokslo, trokšta pažinimo. Noriu pažinti tai, ką kiti jau suvokė apie visuomenę ar kokias teorijas iškėlė ir dirbti toliau link jos tobulinimo ar naujų žmonijos pasąmonės sluoksnių atskleidimo. Skamba kosmiškai, bet ši sfera uždega manyje kibirkštėlę, kurią vis puoselėju pažinimu.

-Dėkojame Miglei už atvirumą ir linkime jai bei visiems abiturientams sėkmingo tolimesnio kelio pasirinkimo.