Dėl netinkamo Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 metų bendrojo plano rengimo

VIRGINIJUS SARPAUSKAS, Širvintų rajono savivaldybės tarybos narys

  Širvintų rajono savivaldybės tarybos narys Virginijus Sarpauskas vasario 24 d. dėl švietimo tinklo pertvarkos Širvintų rajone kreipėsi į LR Prezidentūrą, LRSeimą, Vyriausybę, Vidaus reikalų ministeriją, Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją ir Vyriausybės atstovą.

   Tarybos nario prašymu, skelbiame visą kreipimąsi visuomeneės žiniai.

 

Virginijaus Sarpausko

Širvintų rajono savivaldybės tarybos nario

Tel nr.  8-652 97696 El.p. virsarp@gmail.com

 

Lietuvos Respublikos Prezidentui

Lietuvos Respublikos Seimo pirmininkei

Lietuvos Respublikos ministrei pirmininkei

Lietuvos Respublikos Vidaus reikalų ministrei

Lietuvos Respublikos Švietimo, mokslo ir sporto ministrei

Vyriausybės atstovui Vilniaus ir Alytaus apskrityse

 

Širvintos

2021-02-24

 

Dėl netinkamo Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos

2021–2025 metų bendrojo plano rengimo

    Šiuo kreipimusi noriu informuoti, apie padėtį Širvintų rajono savivaldybėje, tiksliau, kokiu būdu buvo rengiamas, viešinamas, derinamas ir Seimo teisės aktų projektų svetainėje paskelbtas tarybos sprendimo projektas „Dėl Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 metų bendrojo plano patvirtinimo“

   Bet prieš tai noriu informuoti apie vieną aplinkybę, turinčią svarbią reikšmę, norint pilnai suprasti aukščiau minėtą tarybos sprendimo projektą, tiksliau, kokiu būdu veikiama Širvintų rajono savivaldybėje.

   2021 metų sausio 24 dieną kreipiausi į Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją, bei Vyriausybės atstovą Vilniaus ir Alytaus apskrityse. Kreipimosi esmė, kad Širvintų rajono savivaldybės merė Živilė Pinskuvienė įstatymų nustatyta tvarka neskelbia konkursų į švietimo įstaigų vadovų pareigybes. Vasario 17 dieną gavau Vyriausybės atstovo Vilniaus ir Alytaus apskrityse (toliau- Vyriausybės atstovas) atsakymą Nr. S1-43(5.28Mr). Su Vyriausybės atstovo atsakymo argumentais sutinku. Tačiau Vyriausybės atstovo atsakymas atskleidė iki šiol nežinomas aplinkybes. Vyriausybės atstovas rašo:

   „2016-11-10 buvo surašyti 5 reikalavimai skelbti konkursus į švietimo įstaigų vadovų pareigas. Savivaldybės tarybai atsisakius įvykdyti kai kuriuos reikalavimus, Vyriausybės atstovas kreipėsi į teismą dėl savivaldybės tarybos neveikimo“

   „Vyriausybės atstovas… 2016-11-10 pateikė rašytinį reikalavimą (Nr. 1R-11) savivaldybės tarybai, reikalaudamas paskelbti konkursą į Širvintų sporto mokyklos vadovo pareigas. Gavus motyvuotą savivaldybės merės prašymą pratęsti Vyriausybės atstovo nurodytų veiksmų įvykdymo terminą, reikalavimo įvykdymo terminas buvo pratęstas. Savivaldybės tarybai nevykdant Vyriausybės atstovo reikalavimo, Vyriausybės atstovas 2017-06-13 kreipėsi į teismą dėl savivaldybės tarybos neveikimo“

  „Primename, kad Vyriausybės atstovas 2019-01-10 pateikė rašytinį reikalavimą (Nr. 1R-2) savivaldybės tarybai, reikalaudamas paskelbti konkursą į Širvintų r. Musninkų Alfonso Petrulio gimnazijos direktoriaus pareigas. Savivaldybės tarybai atsisakius vykdyti reikalavimą, Vyriausybės atstovas 2019-04-17 kreipėsi į teismą“

  „Vyriausybės atstovas 2016-11-10 pateikė rašytinį reikalavimą (Nr. 1R-12) savivaldybės tarybai, reikalaudamas paskelbti konkursą į lopšelio – darželio ,,Buratinas“ vadovo pareigas. Gavus motyvuotą savivaldybės merės prašymą pratęsti Vyriausybės atstovo nurodytų veiksmų įvykdymo terminą, reikalavimo įvykdymo terminas buvo pratęstas. Tačiau ir pratęsus reikalavimo įvykdymo terminus teisės aktams įgyvendinti, savivaldybės taryba nevykdė Vyriausybės atstovo reikalavimo skelbti konkursą į lopšelio – darželio ,,Buratinas“ (nuo 2017 m. rugsėjo 1 d. ,,Boružėlė“) vadovo pareigas, todėl 2017-09-14 Vyriausybės atstovas kreipėsi į teismą dėl savivaldybės tarybos neveikimo“

   Iš šių Vyriausybės atstovo atsakymo citatų žinoma, kad jis 2016-11-10 kreipėsi į Širvintų rajono savivaldybės tarybą. Artimiausias tarybos posėdis vyko 2016 m. lapkričio 29 dieną, sekantis 2016 m. gruodžio 19 dieną. Nei vienoje šių posėdžių darbotvarkėje nėra klausimų susijusių su švietimo įstaigų vadovų konkursais. Iš tarybos posėdžių vaizdo įrašų, esančių savivaldybės Youtube svetainėje, matyti, kad Širvintų rajono savivaldybės merė Živilė Pinskuvienė nepaskelbė apie Vyriausybės atstovo minimus pasikreipimus. Aš 2015 – 2019 metais nebuvau tarybos narys, tačiau palaikiau ryšį su tarybos nariais opozicijoje ir atidžiai stebėjau tarybos veiklą. Galiu užtikrinti, kad tarybos nariai opozicijoje absoliučiai nieko nežino apie Vyriausybės atstovo minėtas aplinkybes.

  Yra susiklosčiusi ydinga praktika, kad valstybės institucijos, tame tarpe ir Vyriausybės atstovas, kreipiasi į tarybą, savo raštus adresuodamos savivaldybės merui, siųsdamos juos, kaip galima numanyti, el.pašto adresais taryba@sirvintos.lt arba, meras@sirvintos.lt. Šiais adresais gaunama informacija tarybos narių nepasiekia. Tiek mano, kaip tarybos nario nuo 2019 m., tiek 2015 – 2019 m. tarybos narių opozicijoje turima patirtis leidžia tvirtinti, kad jokių valstybės institucijų raštų nesame gavę, jokie laiškai mums nėra persiunčiami.

   Remdamasis tuo, ką išdėsčiau, kreipiuosi į LR Vyriausybę LR Seimą, prašydamas teisinės pagalbos ir prašau atlikti išsamų minimų aplinkybių tyrimą. Vyriausybės atstovo atskleista informacija leidžia daryti prielaidą, kad nuo tarybos narių yra slepiama svarbi informacija, kad tarybos vardu atsisakoma vykdyti Vyriausybės atstovo reikalavimus, kad nuo tarybos narių nuslepiama informacija apie teisminius ginčus su savivaldybės taryba. Mano manymu, šios aplinkybės yra ytin svarbios, joms ištirti galbūt reiktų pradėti ikiteisminį tyrimą, kurio metu, kreipiantis į kiekvieną 2015 – 2019 metų kadencijos tarybos narį, gauti atsakymus į šiuos klausimus:

  • Ar tarybos nariai gavo informaciją ir žinojo apie aukščiau minimus Vyriausybės atstovo pasikreipimus?
  • Ar tarybos nariai apskritai yra gavę kokius nors pranešimus iš bet kokios valstybės institucijos?
  • Ar tarybos nariai žinojo apie teisminius ginčus su savivaldybės taryba?
  • Ar Širvintų rajono savivaldybės administracija, dalyvaudama teisminiuose procesuose patyrė finansinių išlaikų, naudojo savivaldybės biudžeto lėšas, pavesdama dalyvavimo teisminiuose procesuose užduotis savivaldybės teisininkams, ar pirkdama papildomas teisines paslaugas?

***

    Noriu pasidalinti turima informacija ir man žinomomis aplinkybėmis, kokiu būdu buvo ruošiamas, viešinamas, derinamas ir E-TAR sistemoje talpinamas Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 metų bendrasis planas. Visą turimą informaciją išdėstysiu chronoligine tvarka, taip padėdamas susidaryti bendrą vaizdą.

2020 m. gruodžio 14 d. Širvintų rajono savivaldybės merės potvarkis Nr 6-44, „Dėl darbo grupės Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų 2021–2025 metų tinklo pertvarkos planui parengti sudarymo“. Grupę sudaro savivaldybės administracijos darbuotojai ir du savivaldybės tarybos kultūros, švietimo, jaunimo ir sporto komiteto nariai, esantys valdančiosios daugumos tarybos nariais.

2020 m. gruodžio 28 d. Širvintų „Atžalyno“ progimnazijos direktorė Daiva Klimienė pateikia prašymą dėl asmeninių priežasčių atleisti ją iš užimamų pareigų.

2020 m. gruodžio 28 d. Iš Širvintų rajono Gelvonų gimnazijos direktorės pareigų atsistatydina Jūratė Stankevičienė.

2020 m. gruodžio 28 d. Širvintų rajono savivaldybės merės 2020-12-28 potvarkiu Nr. 7-192 nuo 2020 m. gruodžio 31 d. Jūratė Stankevičienė paskiriama laikinąja Širvintų „Atžalyno“ progimnazijos direktore.

2020 m. gruodžio 29 d. skubiai, prieš kelias valandas, sušaukiamas Širvintų „Atžalyno“ progimnazijos mokytojų susitikimas su tinklo pertvarkos grupe. Mokytojų pasakojimu, jau šio susitikimo metu nuskamba teiginys, kad „Viskas nupręsta, nieko pakeisti negalima“, ir „Naujosios gimnazijos direktorė bus Jūratė Stankevičienė“. Vėliau pasitaisoma: „Rajono vadovės to labai norėtų“.

2020 m. gruodžio 30 d. skubiai, prieš kelias valandas, sušaukiamas Širvintų Lauryno Stuokos Gucevičiaus gimnazijos mokytojų susitikimas su tinklo pertvarkos grupe. Ir čia, mokytojų pasakojimu, šio susitikimo metu nuskamba teiginys, kad „Viskas nupręsta, nieko pakeisti negalima“, ir „Naujosios gimnazijos direktorė bus Jūratė Stankevičienė“.

2020 m. gruodžio 30 d. Širvintų rajono savivaldybės merės 2020-12-30 potvarkiu Nr. 7-197 nuo 2020 m. gruodžio 31 d. Sondra Bartulienė paskiriama laikinąja Širvintų rajono Gelvonų gimnazijos direktore.

2020 m. gruodžio 31 d. Širvintų rajono savivaldybės merės potvarkis Nr 6-48, „Dėl darbo grupės Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų 2021–2025 metų tinklo pertvarkos planui parengti sudarymo“ papildymo“. Į darbo grupę įtraukiama laikinoji Širvintų „Atžalyno“ progimnazijos direktorė Jūratė Stankevičienė. Merė savo potvarkyje net nemini, kad tai tik laikinoji, o pristato kaip gimnazijos direktorę.

2021 m. sausio 5 d. Širvintų rajono savivaldybės svetainėje patalpinami tinklo pertvarkos dokumentai.

2021 m. sausio 7 d. Širvintų Lauryno Stuokos Gucevičiaus gimnazijos taryba gauna Širvintų rajono savivaldybės merės Živilės Pinskuvienės raštą Nr. 13-81 „Dėl pritarimo Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų 2021–2025 metų tinklo pertvarkos planui“. Rašte rašoma: „Prašome per 7 dienas pateikti savo sprendimą dėl pritarimo pertvarkos plano projektui“. Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių  35.4. punktas skelbia: „…Sprendimas turi būti priimamas per 15 kalendorinių dienų. Mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projekto rengėjas motyvuotu prašymu gali prašyti pateikti sprendimą skubos tvarka, t. y. per 7 kalendorines dienas. Sprendimų pateikimo terminai pradedami skaičiuoti kitą dieną po Mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projekto pateikimo mokyklai“. Kaip matyti iš rašto, merė nenurodo jokių skubaus pritarimo aplinkybių, vadinasi, merės reikalavimas nėra motyvuotas, vadinasi neteisėtas, arba tokį reikalavimą galima vertinti, kaip spaudimą mokyklos tarybai.

2021 m. sausio 6 – 12 dienomis, tikslių datų nežinau, vyksta tinklo pertvarkos grupės, vadovaujamos savivaldybės merės, susitikimai su mokyklų tarybomis, mokyklų bendruomenėmis, mokiniais ir tėvais. Po kiekvieno iš tokių susitikimų viešojoje ergvėje pasklinda dalyvių atsiliepimai. Bendras visų susitikimų bruožas, tas kad, dalyviai išgirsta tuos pačius teiginius : „Viskas nupręsta, nieko pakeisti negalima“. Dalyvių pasakojimu, visuose susitikimuose dalyvauja laikinoji Širvintų „Atžalyno“ progimnazijos direktorė Jūratė Stankevičienė. Po kiekvieno susitikimo, dalyviai pasakoja vis kitą tinklo pertvarkos plano versiją. Akivaizdu, kad didžioji dalis informacijos pateikiama žodžiu, nes viešojoje erdvėje esantis tinklo pertvarkos planas yra labai neišsamus. Tai daugiau deklaracijų rinkinys.

   Kita itin svarbi aplinkybė ta, kad visų be išimties susitikimų dalyviai pasakoja, jog kvietimus į susitikimus jie gauna likus trims – penkioms valandoms iki susitikimo.

  Nuo pat pirmųjų susitikimų su tinklo pertvarkos grupe, daugeliui žmonių kyla pagrįstas klausimas, kas bus su lopšelio – darželio „Boružėlė“ vienu iš pastatų, esančių Vilniaus g. 55, Širvintose.

   2021m. sausio 7 d. vyko savivaldybės tarybos komitetų bendras posėdis ZOOM aplinkoje. Vienas opozicijos tarybos narys Širvintų rajono savivaldybės merės Živilės Pinskuvienės paklausė, kas bus su lopšelio – darželio „Boružėlė“ vienu iš pastatų, esančių Vilniaus g. 55, Širvintose. Merės atsakymas, apytiksliai buvo toks: „Nesijaudinkite. Tikrai nestovės išdaužytais langais“. Toks merės poelgis vertintinas kaip svarbios informacijos slėpimas, ir neetiškas elgesys. Tai tas pats darželis, kurio remontui ŠMSM (Švietimo, mokslo ir sporto ministerija) skyrė 167 tūkstančius eurų ir jame šiuo metu vyksta remonto darbai.

2021m.sausio 8d. Kilus didžiuliam visuomenės nepasitenkinimui tinklo pertvarkos planu, socialiniame  tinkle Facebook įkūriama grupė „Širvintų ugdymo įstaigų pertvarka“, šiuo metu jau vienijanti 689 narius. https://www.facebook.com/groups/871887603546120

  Manau, svarbu atkreipti dėmesį į autentiškus gimnazistų, po susitikimo su tinklo pertvarkos grupe, vadovaujama Širvintų rajono savivaldybės merės Živilės Pinskuvienės, pasakojimus, viešai prieinamus minėtoje grupėje.

Arvilė Strazdaitė

Sausio 14 d.  ·

Jaunimas nepasidavė. Jaunimas nesitraukia. 2021.01.12 12:25 asmeniškai mane pasiekė žinia, jog 16 valandą mokiniams organizuojama Zoom konferencija su mūsų mere Ž.Pinskuviene ir keliais kitais atsakingais asmenimis. Tarp 12.25 iki 16.00 telieka 3 valandų ir 35 minučių tarpas. Suprantu, jog dabar karantinas ir mes esame priversti sėdėti namie, atsiriboję nuo visko, tai vadinasi turime begalės laiko, ar ne? Ne. Nors esame mokiniai, daugelio mąstymu „labai neužimti”, tačiau daugelis mūsų savo veiklą rytojui planuojames iš anksto. Tai mane veda prie pirmojo abejoti šios ugdymo pertvarkos naudingumu ir už tai atsakingų žmonių kompetingumu verčiančio klausimo:

-Jei ši reforma reikalinga mūsų miesteliui (o ji reikalinga ) ir yra svarbi, nes įtakoja visus miestelio vaikus, paauglius, jaunuolius ir jų šeimas, kodėl toks svarbus klausimas, kartu su bendruomene svarstyti kviečiamas tą pačią dieną? Argi svarbūs dalykai neturi būti planuojami iš anksto, kaip pridera? Ar tie susitikimai tėra fasadas, už kurio slepiasi visai ne demokratiška valdžia, kuriai bendruomenės žodis vertas tiek pat kiek turtuoliui vargšo?

Toliau šnekant, susitikime į mus buvo kreipiamasi su visa pagarba „mielas jaunime”, tačiau, matyt, šių žodžių neužteko, kad ignoruotumėme tą faktą, jog merės vis kartojamus žodžius mums (tiksliai neatkartosiu, o ne tiksliai nenoriu klaidinti ) apie mūsų vos ne kvailoką nenorą pertvarkų, galima buvo lengvai interpretuoti kaip įžeidimą mums patiems, vos ne lyg būtume verksniai, kurie galvoja tik apie save, o ne apie bendrą vaizdą. Tai toliau mane verčia dvejoti:

-Ar šiais laikais kovoti už savo žodį, už tai kuo tiki arba netiki, taikiai protestuojant (šiuo metu kalbų apie mokinių surinktus parašus), nes tikint, jog tai kas vyksta, turėtų būti kitaip yra verkšlenimas? Ar vis dėlto tai yra pastovėjimas už save, savo draugus, bendraamžius ir parodymas, jog nežadame būti nuslopinti vien dėl to, jog kažkam, sėdinčiam „aukščiau”, atrodo kitaip?

Paskutinis dalykas kurį norėčiau paminėti, kurį daugelis dalyvavusių turėjo aiškiai pastebėti: mokinių klausimai buvo subtiliai iškraipomi, o į patį klausimą – nepilnai atsakyta. Negaliu už kitus dalintis jų patirtimi, tačiau galiu papasakoti savąją. Uždaviau klausimą : „Kodėl ši reforma vyksta žaibo greičiu? Kodėl bendruomenė nebuvo supažindinta su ja anksčiau? Žmonėms net nespėja dar „pribręsti” ši mintis.” Į manąjį klausimą buvo atsakyta, jog šis klausimas jau metus laiko yra aptarinėjamas taip sakant tarp „savų”. O reforma, jei įvyks, bus vykdoma tik po nepilnų 8 mėnesių. Tai ką, nepakankamai laiko, kad priprasti? Na, man pasirodė, jog klausiau kodėl BENDRUOMENĖ nebuvo supažindinta anksčiau, o ne kada merei kilo ši mintis, bet matyt čia aš suklydau. Toks vaizdas prieš akis kyla, jog mes, bendruomenė, esame tik tam, kad paklausytume ir kaip užliuliuoti avinėliai linksėtumėme galvomis už viską, ką nusprendžia valdžia. Iš to kyla dar viena abejonė:

– Kodėl į klausimus negalima atsakyti tiesiai ir šviesiai? Eit aplinkeliu tikrai ne pats tiesiausias kelias. Kam nutylėti, jei nėra ko slėpti? Mus irgi domina kas vyksta mūsų miestelyje, juk vis dėlto pati merė pasakė: „Pinksuvienė priklauso žmonėms…”

Nesu dar pilnai pilnametė, bet aš jau aiškiai matau, kad tai kas vyksta mūsų miestelyje, vyksta neteisingu keliu. Ką tai sako apie mus kaip žmones? Man patinka matyt didelius estetinės miestelio pusės pokyčius daromus mūsų merės, tačiau tai neatleidžia nuo atsakomybės viską daryt teisingu būdu arba bent jau teisingesniu. Dalykai keičiami mokinių emocinės ir psichologinės būsenos sąskaita. Kodėl už tai, už ką nusprendė valdžioje esantys žmonės, turime kentėti mes – mokiniai. Nepamirškite fakto, jog vaikų psichologinė būsena turi didžiulę įtaką tiek mokslui, tiek pačio vaiko sveikatai. O vaikai , juk ateitis? Ar tai mes jau pamiršome?

Samanta Gudonytė

  • Sausio 15 d. ·

Antradienio mokinių susitikimas su mere, manau, daug kam paliko pykčio ir nesusipratimo. Susitikime mūsų, jaunimo, klausimai buvo iškreipti ir iki galo neatsakyti. Paklausta apie mokytojų testinumą, tai yra apie tai, jog mokytojai negali visus aštuonerius metus išlikti visiškai tie patys (nuo 5 iki 12 klasės), nes 11-oje klasėje pasirinkus tam tikrus lygius ir dalykus, dažnu atveju mokytojai vistiek keičiasi. Merė į tai visiškai neatsakė, o klausimą pati pasikeitė taip, jog mes abejojame Atžalyno mokytojų mokymo gabumais ir kompetencija. Toje mokykloje yra tikrai nuostabių mokytojų, kurios man paliko didelį įspaudą gyvenime ir padėjo didelį žinių pagrindą, to aš neneigiu, tačiau klausimas buvo ne toks. Susitikimas atrodė lyg surengtas iš reikalo, jog greičiau nustumti mokinių susirūpinimą (atkreipkime dėmesį į tai, jog susitikimas buvo suplanuotas tik tuomet, kai viena mūsų mokinių pati paskambino merei ir išreiškė tokios konferencijos rengimo būtinybę ir norą), į jokius pasiūlymus nebuvo atsižvelgta aiškiai, viso susitikimo metu merė tiesiog perteikė faktą, kad reformas daro taip, kaip nori ji. Jaunimas pradžioje buvo pagirtas už aktyvumą ir išreikštą rūpestį, tačiau vėliau buvome pateikti kaip savanaudžių grupė, kuriai rūpi tik mokyklos fizinė išvaizda, kaip atnaujinta aktų ir sporto salės. Buvo pasakyta, jog to neprarasime ir vyresnieji per fizinio pamokas tikriausiai turėsime netgi važiuoti sportuoti į gimnazijos patalpas, kas skamba nelogiškai ir žymiai sudėtingiau, ir panašu, jog važiavimo laikas iki kitos mokyklos bus mūsų pertraukų sąskaita. Mes, Stuokos mokiniai, pries reformą susijungti dviem mokyklom baisiai neprieštaraujame, nes matome kad kitaip jau nebus. Bet kodėl ją daryti užsireikė taip skubiai. Nebuvo duota laiko su viskuo normaliai susipažinti ir suprasti kas tiksliai vyksta. Tas susitikimas mane asmeniškai paliko pasimetusią. Ir mes, mokiniai, tikrai nebūsim užkalbėti ir netylėsim, jei reiks kovosim iki galo kaip tik galim.

2021 m. sausio 11 d. Širvintų Lauryno Stuokos Gucevičiaus gimnazijos  gimnazistai, visiškai savarankiškai organizavo peticiją ir per dvi – tris dienas surinko 187 parašus. Peticijos tekstas: „”Mes, Širvintų Lauryno Stuokos – Gucevičiaus gimnazijos mokiniai, prašome po Širvintų miesto mokyklų reorganizacijos leisti 5-12 klasių mokiniams ugdymą tęsti Širvintų Lauryno Stuokos – Gucevičiaus  patalpose, o ne “Atžalyno” progimnazijos patalpose”.

2021 m. Sausio 12 d. Širvintų Lauryno Stuokos Gucevičiaus gimnazijos mokyklos svetainėje patalpinamas 2021m. sausio 11d. mokyklos tarybos protokolas Nr. 11. Svarstyta: „Dėl pritarimo Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų 2021–2025 metų tinklo pertvarkos planui“. Nutarta: „Nepritarti pateiktam Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų 2021–2025 metų tinklo pertvarkos planui. Siūlyti Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų 2021–2025 metų tinklo pertvarkos planą koreguoti, atsižvelgiant į gimnazijos pateiktus pasiūlymus. (Priedas, Nr1). Priedo citata: „Siūlome miesto mokyklų sujungimą į vieną juridinį vienetą vykdyti nekeičiant atskirų koncentrų mokinių mokymosi vietos. 1-4 klasių mokiniai lieka dabartinėje pradinėje, 5-8 klasių – „Atžalyno“ progimnazijos patalpose, 9-12 klasių – dabartinės gimnazijos pastate“.

2021 m. sausio 18 d. Internetinėje svetainėje organizuojama peticija. Jos tekstas: „Širvintų mokyklas apjungti darant vieną ugdymo įstaigą, sumažinant administracinį aparatą, bet paliekant dabar esančius pastatus kiekvienai amžiaus grupei“. Iki vasario 10 dienos peticiją pasirašė 198 žmonės. Reikia pripažinti, kad peticijos testas galėtų būti ir tikslesnis, bet žmogus peticiją rengė pirmą kartą. Bet norint, nėra sunku suprasti, kad mintis yra tokia: „Pasisakome už trijų Širvintų miesto mokyklų apjungimą į vieną juridinį vienetą, bet nekeičiant dabar esamo klasių, amžiaus grupių suskirstymo, jas paliekant esamose ugdymo įstaigose“.

2021 m. Sausio 20 d. Širvintų „Atžalyno“ progimnazijos mokyklos tarybos narys Darius Šilinskas, minėtoje Facebook grupėje patalpina progimnazijos mokyklos tarybos 2021 m. sausio 11 d. posėdžio protokolą Nr.2. Posėdžio metu buvo svarstomas pritarimas mokyklų tinklo pertvarkai. Protokole išdėstyta 16 mokyklos tarybos siūlymų, kurių savo turiniu ir prasme niekaip negalima pavadinti PRITARIMU mokyklų tinklo pertvarkai.

2021 m. vasario 4 d. Širvintų rajono savivaldybės merės potvarkis Nr 6-15, „Dėl darbo grupės Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų 2021–2025 metų tinklo pertvarkos planui parengti sudarymo“ papildymo“. Citata: „Nustatau, kad darbo grupė į darbo grupės posėdžius gali kviesti Širvintų pradinės mokyklos direktoriaus pavaduotoją ugdymui Danutę Zinkevičienę ir Širvintų Lauryno Stuokos Gucevičiaus gimnazijos direktoriaus pavaduojoją ugdymui Liną Janickienę“. Aukščiau minėti susitikimų dalyvių liudijimai tik patvirtinami, į darbo grupę įtraukta tik vienintelė laikinoji „Atžalyno“ progimnazijos direktorė Jūratė Stankevičienė, kitų švietimo įstaigų direktoriai nėra pageidaujami.

2021 m. vasario 9 d. Širvintų rajono savivaldybės merė Živilė Pinskuvienė, (po mano rašto Vyriausybės atstovui), raštu Nr. 13-502 informavo Vyriausybės atstovą: „…vasario mėnesį vyksiančiame savivaldybės tarybos posėdyje bus svarstomas Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021-2025 metų bendrasis planas, kuriame numatyta, jog Širvintų „Atžalyno“ progimnazija nuo 2021 m. rugpjūčio 16 d. bus reorganizuojama sujungimo būdu, sujungiant ją su kitomis Širvintų mieste veikiančiomis švietimo įstaigomis, t.y. Širvintų pradine mokykla ir Širvintų Lauryno Stuokos – Gucevičiaus gimnazija, įsteigiant naują švietimo įstaigą, kuri perims šių švietimo įstaigų teises ir pareigas. Baigus reorganizavimo procedūras bus skelbiamas konkursas į naujos švietimo įstaigos vadovo pareigas“. Tokiu savo atsakymu merė reiškia visišką nepagarbą ir nesiskaitymą su savivaldybės taryba, o tiksliau, su opozicijai priklausančiais tarybos nariais. Jokių dvejonių dėl tarybos apsisprendimo: „Viskas nupręsta, nieko pakeisti negalima“.

Ir dar vienas merės teiginys, kurio nėra jokiame tinklo pertvarkos plane, bei jo prieduose: „Dėl Širvintų r. Gelvonų gimnazijos, merė informavo, kad konkursas į šios gimnazijos vadovo pareigas nėra paskelbtas, …, nes vykdoma gimnazijos veiklos analizė ir mokinių skaičiaus kitimo stebėsena, ir atlikus stebėseną bus sprendžiamas klausimas dėl šios gimnazijos reosganizavimo nuo 2022-09-01“. Ir vėl jokių, „jeigu taryba pritars“, nes „Viskas nupręsta, nieko pakeisti negalima“.

2021 m. vasario 18 d. Širvintų rajono savivaldybė ir Širvintų Lauryno Stuokos – Gucevičiaus gimnazija gauna Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atsakymą. Jame ministerija atsako ir komentuoja tik tokį mokyklų tinklo pertvarkos planą, koks jai pristatas. Ji negali atsakyti į neužduotus klausimus, nes tai būtų vertinama kaip kišimasis. Ministerija siūlo kompromisinį variantą.

2021 m. vasario 19 d. Rytas, Seimo teisės aktų projektų svetainėje patalpinamas Širvintų rajono savivaldybės tarybos sprendimo projektas „Dėl Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 metų bendrojo plano patvirtinimo“. Prie šios nuorodos buvo galimi atsisiųsti devynis priedus. Aš visus juos atsisiunčiau. Tačiau vėliau ši nuoroda tapo neatkyvi.

https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAP/35d351d1722511eb9fc9c3970976dfa1?fbclid=IwAR0-mhffvJs17zk0fDhzyOkpDRl0hm6m4jonb3O76zUWBWqwhZffop2lAG0

2021 m. vasario 19 d. diena. Ankstesnis internetinis adresas neveikia, bet minėtą sprendimo projektą buvo galima rasti jau kitu adresu.

https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAP/35d351d1722511eb9fc9c3970976dfa1?fbclid=IwAR2LnXjH2XnJCciKXqeu8x94dSK4F7D58AWGy64VR-I-EIYvXqqwVT1T1Gk

2021 m. vasario 19 d. vakaras. Minėti ankstesni du interneto adresai neveikia, tačiau tarybos sprendimo projektas yra dar kitu adresu.

https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAP/c9c09170729b11eb9fc9c3970976dfa1?fbclid=IwAR0TMYBEeIUClF4gmwb3VMRYO6Pr_TbTWAMF4MZNk1t0_heMrzhCEsx5xQk

Tik paskutiniu adresu esančioje vietoje prie tarybos sprendimo projekto galimi atsisiųti tik keturi priedai. Atsiuntimo priedai, kurie buvo ryte, bet vėliau neliko: „Bartkuškio+protokolas“; „Lauryno+Stuokos-Gucevičiaus+gimnazijos+tarybos+protokolas“; „Pradinės+mokyklos+išrašas+Dėl+mokyklų+pertvarkos“; „Progimnazijos“; „ŠMM+RAŠTAS“.

Visus buvusius priedus pridėsiu prie kreipimosi.

2021 m. vasario 19 d. Širvintų rajono savivaldybės svetainėje talpinamas straipsnis „Įvyko darbo grupės posėdis dėl Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų 2021–2025 metų tinklo pertvarkos“. Straipsnyje minima, kad „Internetinę peticiją jau svarstė Peticijų komisija, nusprendusi, kad ji neatitinka peticijų reikalavimų. Todėl ji perduota nagrinėti darbo grupei“. Straipsnyje vėl cituojama „Atžalyno“ progimnazijos direktorė Jūratė Stankevičienė, eilinį kartą atkakliai vengiant ją vadinti laikinai einančia pareigas. Ji komentuoja gimnazistų pasirašytą peticiją, ir vertiną ją kaip, jos manymu netinkamą įgyvenginti.

2021 m. vasario 23 d. Širvintų Lauryno Stuokos – Gucevičiaus gimnazijos svetainėje talpinamas pranešimas: „Šiandien Širvintų rajono savivaldybės Merei ir tarybos nariams įteiktas prašymas, kurį pasirašė 536 asmenys – Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos bendruomenės nariai, Širvintų miesto ir aplinkinių vietovių gyventojai. Rajono politikų prašoma atsižvelgti į 2021m. vasario 18 d. Širvintų rajono Merei ir gimnazijos tarybos pirmininkui adresuotą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos raštą, kuriame argumentuotai rekomenduojama kol kas nereorganizuoti Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos. Ačiū visiems pasirašiusiems“. Deja, aš kaip tarybos narys, kol kas peticijos negavau. Savivaldybė nepersiuntė ir neinformavo.

    Visus šiuos įvykius išdėsčiau chronologine tvarka, todėl, kad būtų galima susidaryti bendrą įspūdį. Tinklo pertvarkos grupei, vadovaujamai Širvintų rajono savivaldybės merės Živilės Pinskuvienės, nepadarė įspūdžio nei internetinė peticija, surinkusi 198 parašus, nei gimnazistų peticija surinkusi 187 parašus, nei gimnazistų viešai išsakyta kritiška nuomonė, nei Facebook grupėje reiškiamas nepritarimas, nei ką tik minėti, paskutinę akimirką surinkti 536 parašai.

    Širvintų rajono savivaldybės merė Živilė Pinskuvienė savivaldybės taryboje turi absoliučią daugumą, todėl net nekyla abejonių, kad taryba pritars sprendimo projektui.

   Tačiau, niekas nėra atleistas nuo įstatymų ir kitų teisės aktų laikymosi, tiek ruošiant, tiek viešinant ir aptariant, tiek rengiant galutinį savivaldybės tarybos sprendimo projektą.

   Esu išnagrinėjęs visus prieimanus dokumentus, liečiančius projektą „Dėl Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 metų bendrojo plano patvirtinimo“. Taip pat turiu žmonių pasitikėjimą, ir esu gavęs užuominų ir nuorodų apie galimus įstatymų ir teisės normų pažeidimus. Visus žmonių ir savo pastebėtus galimus įstatymų ir teisės normų pažeidimus įvardinsiu savo vardu, siekdamas neprarasti žmonių pasitikėjimo. Mano manymu, „Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 metų bendrasis planas“ buvo pristatomas, viešinamas ir parengtas su esminiais pažeidimais.

   Todėl tiek LR Vyriausybės, tiek LR Seimo prašau teisinės pagalbos, sudarant darbo grupę, komisiją skirtą ištirti mano žemiau pateiktiems teiginiams įvertinti. Mano manymu, tikslingiausia būtų pradėti ikiteisminį tyrimą. Nes tik tokiu atveju pavyktų pasiekti, kad žmonės sakytų tik tiesą, o ne pusiau tiesą, dalinę tiesą, beveik tiesą.

   Savo nuomonę grindžiu šiais teiginiais.

  Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių, patvirtintų 2011 m. birželio 29 d. Lietuvos vyriausybės nutarimu Nr. 768, galiojanti suvestinė redakcija 2018-09-01; 35.4. punktas skelbia: „Mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano ir jo priedų projektai viešai svarstomi, derinami su Mokyklų bendruomenėmis“.

    Viešas svarstymas turi atitikti tam tikrus kriterijus. Mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projekto rengėjas turi laikytis visų įstatymų ir teisės normų, ir savo veiklą vykdyti vadovaudamasis sąžiningumo, skaidrumo ir teisingumo nuostatomis. Vadinasi, pranešimas apie planuojamą viešą projekto svartymą turi būti viešinamas masinėse informavimo priemonėse, vietinėje spaudoje, savivaldybės svetainėje, švietimo įstaigų svetainėse. Turi būti tiksliai nurodyta, kur, kada vyks viešas svarstymas. Viešas svarstymas negali būti kaip nors ribojamas, nei vietos, nei laiko atžvilgiu. Kitaip sakant, negalima riboti norinčių dalyvauti viešajame svarstyme dalyvių skaičiaus. Nuo pranešimo apie viešą svarstymą paviešinimo iki paties konkretaus susitikimo, bendruomenės dalyviams turi būti suteikiamas pakankamas ir sąžiningas laiko tarpas, reikalingas susipažinti su tinklo pertvarkos projekto dokumentais. Tinklo projektas turi būti išsamus, nedviprasmiškas.

  Mano turima informacija, ir žmonių liudijimai atskleidžia visai kitokį vaizdą. Tiek mokyklų bendruomenės, tiek mokytojai, tiek gimnazistai ir tėvai pasakoja, kad jie pranešimus apie planuojamą susitikimą gaudavo SMS, žinučių, el-dienyno pagalba tą pačią dieną, kai ir rengiamas pats susitikimas. Toks mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projekto rengėjo elgesys nėra nei sąžiningas, nei skaidrus, nei teisingas, bei neatitinka teisės normų.

  Remdamasis tuo ką išdėsčiau, prašau iš mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projekto rengėjo pareikalauti visų dokumentų, atspindinčių kiekvieną viešąjį svartymą:

  • Kur, kada ir kokiomis aplinkybėmis vyko kiekvienas viešasis svartymas?
  • Kokiomis priemonėmis buvo skelbiama apie kiekvieną viešąjį svartymą?
  • Prieš kiek laiko buvo viešai pranešama apie kiekvieną viešąjį svartymą?
  • Ar buvo kokie nors laiko ir vietos apribojimai bendruomenės dalyviams, norint laisvai ir nevaržomai dalyvauti viešajame svarstyme?
  • Kadangi viešojo svarstymo susitikimai vyko ZOOM aplinkoje, ar buvo daromas susitikimo vaizdo įrašas? Kur bendruomenės ir visuomenės atstovai gali laisvai ir nevaržomai pasižiūrėti kiekvieno viešojo svarstymo vaizdo įrašą?
  • Kur patalpinti visų viešojo svarstymo susitikomų protokolai ir stenogramos? Kur bendruomenės ir visuomenės atstovai gali laisvai ir nevaržomai susipažinti su kiekvieno viešojo svarstymo protokolais?

   Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių, patvirtintų 2011 m. birželio 29 d. Lietuvos vyriausybės nutarimu Nr. 768, galiojanti suvestinė redakcija 2018-09-01; 35.4. punktas skelbia: „Mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projekto rengėjas raštu kreipiasi į Mokyklos bendruomenę, kad ji priimtų sprendimą dėl Mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projekte numatyto mokyklos reorganizavimo, likvidavimo, struktūros pertvarkos ar pertvarkymo. Sprendimas turi būti priimamas per 15 kalendorinių dienų. Mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projekto rengėjas motyvuotu prašymu gali prašyti pateikti sprendimą skubos tvarka, t. y. per 7 kalendorines dienas“. Remiantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 2 straipsniu, „Mokyklos bendruomenė – mokyklos mokytojai, mokiniai, jų tėvai (globėjai, rūpintojai) ir kiti asmenys, vienijami mokymo santykių ir bendrų švietimo tikslų“ ir 60 straipsnio 3 dalimi: „3. Mokyklos taryba – aukščiausioji mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei. Už savo veiklą mokyklos taryba atsiskaito ją rinkusiems mokyklos bendruomenės nariams“, darytina išvada, kad sprendimą dėl Mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano turi priimti švietimo įstaigos – mokyklos taryba, sprendimą priimdama mokyklos tarybos posėdyje ir surašydama posėdžio protokolą.

    Mano žiniomis, tiek mokyklų tarybų posėdžiai galimai nebuvo skaidrūs, tiek tarybų posėdžių protokolai galimai nėra teisiniai. Pateikiu pavyzdį. Aukščiau minėjau aplinkybę, kad 2021 m. vasario 19 dieną, prie savivaldybės tarybos sprendimo projekto „DĖL ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS 2021–2025 METŲ BENDROJO PLANO PATVIRTINIMO“ Seimo teisės aktų projektų svetainėje, iš pradžių buvo devyni priedai atsisiųsti, vėliau liko tik keturi. Atrodytų tik nereikšminga techninė klaida. Tačiau anaiptol taip nėra. Nes buvo išimti keturi mokyklų tarybų posėdžių protoklai. Ir tai yra reikšminga. Sprendimo projekto pradžioje skelbiama: „..atsižvelgdama į Širvintų pradinės mokyklos 2021 m. sausio 10 d. mokyklos tarybos susirinkimo protokolą Nr. 11, Širvintų „Atžalyno“ progimnazijos 2021 m. sausio 12 d. mokyklos tarybos posėdžio protokolą Nr. 2-1, Širvintų r. Bartkuškio mokyklos-daugiafunkcio centro 2021 m. sausio 14 d. mokyklos tarybos posėdžio protokolą Nr. 1,“

  Tačiau sprendimo projekto pabaigoje išvardyti priedai: PRIDEDAMA. „Širvintų r. Bartkuškio mokyklos-daugiafunkcio centro  mokyklos tarybos posėdžio protokolo išrašas (2021-01-14 Nr. 1), Širvintų „Atžalyno“ progimnazijos mokyklos tarybos posėdžio protokolo išrašas (2021-01-10 Nr. 2-1), Širvintų pradinės mokyklos tarybos susirinkimo protokolo išrašas (2021-01-10 Nr. 11), Širvintų r. Musninkų Alfonso Petrulio gimnazijos tarybos susirinkimo protokolo išrašas (2021-02-15 Nr. 1), Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos tarybos posėdžio protokolas (2021-01-11 Nr. 11), Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos 2021-02-18 raštas Nr. SR-648 „Dėl Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų 2021–2025 metų tinklo pertvarkos plano projekto“.

   Teksto pradžioje minimas Širvintų „Atžalyno“ progimnazijos 2021 m. sausio 12 d. mokyklos tarybos posėdžio protokolas Nr. 2-1, teksto pabaigoje protokolo data jau kita – 2021-01-10; o mano aukščiau minėto ir atsisiųsto protokolo data 2021m. vasario 8d, protokolo Nr. 2-9 ir nurodoma, kad tai 2021m. sausio 12dieną vykusio posėdžio protokolo išrašas. Tačiau, kaip minėjau aukščiau, Širvintų „Atžalyno“ progimnazijos mokyklos tarybos narys Darius Šilinskas, minėtoje Facebook grupėje patalpina progimnazijos mokyklos tarybos 2021m. sausio 11d.posėdžio protokolą Nr.2. Posėdžio metu buvo svarstomas pritarimas mokyklų tinklo pertvarkai. Protokole išdėstyta 16 mokyklos tarybos siūlymų, kurių savo turiniu ir prasme niekaip negalima pavadinti PRITARIMU mokyklų tinklo pertvarkai. Mano manymu, būtent šis ir yra pirmasis ir tikrasis protokolas surašytas sausio 11 diena ir jo numeris yra Nr.2. Turiu pagrindo manyti, kad šis atvejis turi oficialaus dokumento klastojimo požymių, ir tiesiog būtina pradėto ikiteisminio tyrimo metu išsiaiškinti visas aplinkybes.

      Lygiai tą patį manau, apie Širvintų r. Musninkų Alfonso Petrulio gimnazijos tarybos susirinkimo protokolo išrašą 2021-02-15 Nr. 1. Nors protokolas nurodomas kaip „Pridedama“, tačiau jo niekada atsisiųsti pateiktų priedų sąraše nebuvo. Protokolo data – 2021 vasario 12 diena- liudija, kad tai nėra pirminis protokolas.

        Mokyklos taryba – aukščiausioji mokyklos savivaldos institucija. Jos veikla turi būti grįsta aukščiausiais sąžiningumo, skaidrumo standartais. Iš prieinamų mokyklų tarybų susirinkimų protokolų matyti, kad tik dalis jų atitinka elementarias raštvedybos taisykles.

   Mano manymu būtina atlikti tyrimą ir nustatyti svarbias visų mokyklų tarybų susirinkimų aplinkybes:

  • Kada vyko susirinkimas?
  • Kur tiksliai vyko susirinkimas? Ar jis vyko konkrečioje vietoje, ar ZOOM aplinkoje?
  • Ar susirinkimo pradžioje buvo paskelbta, kiek tarybos narių dalyvauja, kiek nedalyvauja, ir kiek žmonių sudaro mokykos tarybos sudėtį?
  • Ar susirinkimo pradžioje buvo įvardyta, kad dalyvauja tinkamas tarybos narių skaičius ir yra dauguma? Ar buvo balsuojama dėl susirinkimo teisėtumo?
  • Ar kokių nors mokyklų tarybų susirinkimai vyko posėdžio pradžioje nedalyvaujant reikiamam narių skaičiui?
  • Ar tikrai nebuvo susirinkimo metu betarpiškai nedalyvavusių tarybos narių balsai vėliau priskaičiuoti į balsavusių skaičių?
  • Ar mokyklų tarybos nepatyrė spaudimo, siekiant palankaus balsavimo rezutato tinkamo mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projekto rengėjui? Ar nebuvo posėdžiai rengiami kelis kartus?

   Įstatymai ir kiti teisės aktai, tame tarpe ir savivaldybių tarybų sprendimai bei sprendimų projektai, turi būti suformuluoti imperatyviai, aiškiai ir nedviprasmiškai. Informacija turi būti pateikta, vienareikšmiškai, logiškai, neleidžiant ateityje manipuliuoti teksto sąvokomis, jie turi būti tikslūs, informacija apie trečiųjų šalių pateiktą nuomonę, atsiliepimus ir faktus turi būti pateikta neiškreipiant esmės, neinterpretuojant.

   Viešam svarstymui ir savivaldybės tarybai pateiktas Širvintų rajono savivaldybės tarybos sprendimo projektas (toliau – sprendimo projektas) Nr. 2-47 „Dėl Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 metų bendrojo plano patvirtinimo“ nepasižymi šiomis ypatybėmis.

   Sprendimo projekte rašoma: „Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos taryba 2021 m. sausio 11 d. pritarė miesto mokyklų sujungimui su sąlyga, kad I–IV klasių gimnazijos klasių mokiniai būtų palikti mokytis tose pačiose patalpose…“

   Tuo tarpu, Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos mokyklos tarybos 2021-01-11 protokole Nr.11 pašoma visiškai kitaip: „NUTARTA: Nepritarti pateiktam Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų 2021–2025 metų tinklo pertvarkos planui. Siūlyti Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų 2021–2025 metų tinklo pertvarkos projektą koreguoti, atsižvelgiant į gimnazijos pateiktus pasiūlymus (Priedas Nr.1)“ Prašoma atsižvelgti į pasiūlymus, tai yra į visus, o ne vieną patogią dalį, tinkančią mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projekto rengėjui. Toliau priede aiškiai parašyta: „Siūloma pritarti trijų miesto mokyklų sujungimo į vieną juridinį vienetą – ilgąją gimnaziją (1000 mokinių).

   Siūlome miesto mokyklų sujungimą į vieną juridinį vienetą vykdyti nekeičiant atskirų koncentrų mokinių mokymosi vietos. 1-4 klasių mokiniai lieka dabartinėje pradinėje, 5-8 klasių – „Atžalyno“ progimnazijos patalpose, 9-12 klasių – dabartinės gimnazijos pastate“

   Būtina atkreipti ypatingą dėmėsį į Širvintų „Atžalyno“ progimnazijos mokyklos tarybos nario Darius Šilinsko pateiktą informaciją – išsamų ir pagal registracinos datą ir numerį pirminį mokyklos tarybos protokolą. Savo esme ir turiniu šis protokolas negali būti laikomas PRITARIMU. Turiu pagrindą teigti, kad nuo Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ir Širvintų rajono savivaldybės tarybos narių buvo nuslėpta ypatingai svarbi informacija.

   Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 metų bendrasis planas (toliau – tinklo pertvarkos planas) yra neatsiejama tarybos sprendimo dalis.

   Tinklo pertvarkos plano vienoje vietoje rašoma: „Širvintų pradinėje mokykloje mokosi 335 mokiniai (50 tuščių mokymosi vietų), Širvintų „Atžalyno“ progimnazijoje mokosi 333 mokiniai (57 tuščios mokymosi vietos) ir Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijoje – 324 mokiniai (66 tuščios mokymosi vietos)“

    Tačiau sprendimo projekte teigiama visiškai kitaip: „Planuojamos Širvintų gimnazijos mokiniai mokytųsi dviejuose pastatuose: pradinio ugdymo 407 mokiniai viename pastate, kitame pastate 5 – 12 klasių 678 mokiniai“.

  Akivaizdžiai klaidinantys teiginiai, neturintys jokio faktinio ir loginio pagrindimo – nei vienas iš minėtų pastatų neturi jokių galimybių sutalpinti 678 mokinius, nes laivų vietų yra tik: „50, 57 ir 66“.

   Sprendimo projekte rašoma: „Nedidelis mokinių skaičius pastatuose nesudarytų jokių kliūčių ir toliau pedagogams ir mokiniams kurti jaukią mokymosi aplinką“. Tai visiškai klaidinantis ir nelogiškas teiginys. Planuojama į vieną pastatą sutalpinti dvigubai daugiau mokinių – 678, ir teigiama, kad tas mokinių skaičius bus NEDIDELIS.

   Tinklo pertvarkos plane teigiama: „Nuo 2020 m. rugsėjo 1 dienos į darželį-lopšelį „Boružėlė“ nepateko 35 vaikai. Todėl nuo 2021 m. rugsėjo 1 d. būtų tikslinga viename miesto mokyklos pastate įrengti lopšelį-darželį, kuriame turėtų būti 24 grupės“. Tai visiškai klaidinantis ir nelogiškas teiginys. Susidaro įspūdis, kad 24 grupėse yra tik 35 vaikai. Ar dėl 35 netilpusių vaikų reikia iškeldinti vienos miesto mokyklos mokinius į kitą kažkurią mokyklą, kuriose yra tik: „57  ir 66 laisvos vietos“.

   Nei tarybos sprendimo projekte, nei tinklo pertvarkos plane nėra aiškiai ir nedviprasmiškai parašyta, kurioje miesto mokykloje, ar „Atžalyno“ progimnazijoje, ar Širvintų LSG gimnazijoje bus talpinami „5 – 12 klasių 678 mokiniai“. Tokiu būdu šio tarybos sprendimo projekto teiginiai yra klaidinantys, netikslūs, sąmoningai ar ne, paliekantys galimybę interpretacijoms ir keliems veikimo būdams. Be to, tėvams paklausus, kaip vyks kūno kultūros pamokos, atsakoma, kad vienos mokyklos mokiniai turės nueiti į kitą mokyklą, o po kūno kultūros pamokos grįš atgal.

   Tarybos sprendimo projekte rašoma: „Plane numatyti pertvarkos procesai atitinka faktinę padėtį. Ministerijos siūlymas Širvintų pradinę mokyklą prijungti prie Širvintų „Atžalyno“ progimnazijos ir pradinės mokyklos mokinius perkelti mokytis į progimnazijos patalpas yra netinkamas dėl kabinetų stokos: 1 – 8 klasių mokiniams progimnazijos pastate neužtektų kabinetų, nes pradinių klasių mokinių skaičius – 24, o 5 – 12 klasių – 30“. Tai dar vienas netikslumo ir klaidinimo pavyzdys. Nėra galimybės suprasti apie ką kalbama, teigiama, kad „neužtektų kabinetų“, bet tuoj pat teigiama, kad „pradinių klasių mokinių skaičius – 24, o 5 – 12 klasių – 30“. Ar tai reiktų suprasti, kad pradinėse klasėse mokosi 24 mokiniai, o vėlesnėse 30?

   Nei tarybos sprendimo projekte, nei tinklo pertvarkos plane nėra atskleista, kiek konkrečiai fizinių mokymosi patalpų – KABINETŲ, yra kiekvienoje iš miesto švietimo įstaigų. Pateikiamas tik bendras kabinetų plotas: „Širvintų „Atžalyno“ progimnazijos bendras patalpų plotas – 6034,2 kv. m., klasių kambarių bendras plotas – 1899 kv. m., Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos bendras patalpų plotas – 5038,1 kv. m., klasių kambarių bendras plotas – 1464 kv., Širvintų pradinės mokyklos – 3077,84 kv. m., klasių kambarių bendras plotas – 1062 kv. m”.

Apibendrinant galima pasakyti taip. Nuo pat pirmos tinklo pertvarkos plano paviešinimo dienos akivaizdžiai buvo matoma, kad kalbama apie bet ką, tik ne apie tai, kas bus daroma su vienu iš dabartinio lopšelio darželio „Boružėlė“ pastatų, esančių Vilniaus g. 55, Širvintose. Nei tarybos nariams, nei švietimo įstaigų bendruomenių nariams visų susitikimų metu nebuvo atsakoma į šį klausimą. Akivaizdžiai matoma, kad tiek tarybos sprendimo projekte, tiek tinklo pertvarkos plane didžiausias ir esminis dėmesys skiriamas tariamam vietų trūkumui lopšelyje darželyje „Boružėlė“. Todėl turiu pagrindo teigti, kad mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projekto rengimo grupė, vadovaujama Širvintų rajono savivaldybės merės Živilės Pinskuvienės, nuo pat pradžių turėjo tikslą, bet kokiomis priemonėmis atlaisvinti lopšelio darželio „Boružėlė“ pastatą, esantį Vilniaus g. 55, Širvintose. Tai buvo pagrindinis tikslas, o tinklo pertvarkos planas – tik priemonė.

   Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 3 straipsnis skelbia: Viešojo administravimo subjektai savo veikloje vadovaujasi šiais principais:

1). atsakomybės už priimtus sprendimus. Šis principas reiškia, kad viešojo administravimo subjektas, vykdydamas administracinį reglamentavimą ar priimdamas administracinius sprendimus, turi prisiimti atsakomybę už administracinio reglamentavimo ar priimtų administracinių sprendimų sukeltus padarinius.

2) draudimo keisti į blogąją pusę (non reformatio in peius)

3) efektyvumo. Šis principas reiškia, kad viešojo administravimo subjektas, priimdamas ir įgyvendindamas sprendimus, jam skirtus išteklius naudoja kuo mažesnėmis sąnaudomis ir siekia geriausio rezultato;

6) lygiateisiškumo. Šis principas reiškia, kad viešojo administravimo subjektas, priimdamas administracinius sprendimus, turi atsižvelgti į tai, kad įstatymui visi asmenys lygūs, ir negali varžyti jų teisių ar teikti jiems privilegijų dėl jų lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės ir turtinės padėties, seksualinės orientacijos, išsilavinimo, religinių ar politinių pažiūrų, veiklos rūšies ir pobūdžio, gyvenamosios vietos ir kitų aplinkybių;

  Mano manymu, mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projekto rengimo grupė ir Širvintų rajono savivaldybės administracija, turėjo prievolę, laikytis lygiateisiškumo visų amžiaus grupių mokinių atžvigiu, neišskiriant vienos amžiaus grupės svarbumo kitų grupių atžvilgiu; turėjo prievolę nepabloginti nei vienos amžiaus grupės mokinių padėties, suteikiant pirmenybę vienai pasirinktai amžiaus grupei; turėjo prievolę laikytis efektyvumo principo, tai reiškia, kad vykdant tinklo pertvarką, turėjo siekti, kad nereiktų vykdyti esminių esamų švietimo įstaigų pastatų rekonstrukcijų. Tačiau nei tarybos sprendimo projekte, nei tinklo pertvarkos plane nėra atskleista, kokiu būdu bus sutalpinta vienoje iš esamų ir neatskleistų švietimo įstaigų dvigubai didesnis mokinių kiekis.

   Kreipimosi pradžioje išdėstytos aplinkybės, kad Širvintų rajono savivaldybės merė Živilė Pinskuvienė neskelbia konkursų į švietimo įstaigų vadovų pareigybes, kai yra įtarimų, kad galimai slepia Vyriausybės atstovo reikalavimus nuo tarybos narių, galima pagrįstai manyti, kad merė daro nederamą įtaką švietimo įstaigų vadovams, tuo pačiu ir mokyklų bendruomenėms ir mokyklų taryboms. Tarybos nariams nėra pateiktas nei vienas mokyklų tarybų susirinkimų protokolas, dėl pritarimo tinklo pertvarkos planui. Ką tik surinkti, Širvintų LSG gimazijos bendruomenės 536 parašai, adresuoti merei ir kiekvienam tarybos nariui nėra persiųsti. Todėl dar kartą kreipiuosi į LR Seimą ir LR Vyriausybę imtis iniciatyvos ir pradėti esminį mano išdėstytų aplinkybių tyrimą, neatmetant butinybės pradėti ikiteisminį tyrimą. Jeigu nei internetinėje peticijoje surinkti 198 parašai, nei gimnazistų peticija surinkusi 187 parašus, nei gimnazistų viešai išsakyta kritiška nuomonė, nei Facebook grupėje reiškiamas nepritarimas, nei ką tik minėti, paskutinę akimirką surinkti 536 parašai, nei Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos pareikšta nuomonė neturi įtakos Širvintų rajono savivaldybės administracijai, tai gal atsiras mūsų valstybėje kas nors, kam tai taps įdomu.

   Po savivaldybės tarybos sprendimo projektu puikuojasi įrašas: „Šis sprendimas gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo dienos Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka“. Galimas toks įvykių scenarijus, kad aš su visais peticijas pasirašiusiais 600 – 700 žmonių įkursime įniciatyvinę grupę ir už savo lėšas samdysime teisininkus bei duosime Širvintų rajono savivaldybės tarybą į teismą. Bet kam tokiu atveju reikalinga VALSTYBĖ?

Pagarbiai

Virginijus Sarpauskas

Širvintų rajono savivaldybės tarybos narys

 

19 thoughts on “Dėl netinkamo Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 metų bendrojo plano rengimo

  • 2021-03-05 at 17:47
    Permalink

    Pvz. Konkrečiau iš kultūros srities, bibliokekų reorganizavimo 2015 metų pabaiga, tai buvo principo reikalas iš merės ir valdačiosios tarybos pusės, artėjo bibliotekų metai, o “karalienei” Živilei Pinskuvienei ir jos valdančiai tarybai – tai savo principų ir grasinimų įrodymų metai, sumažino etatus, kad darbuotojai nesutiktų dirbti pasiūlytomis sąlygomis, kurios neatitinka tikrovės, esant interneto prieigos taškams… Nesu bailė, nes reikiamos institucijos yra informuotos, STT tyria šią bylą, tik kažin kodėl mes vis dar laukiame žadėto teisingumo??? Ar išauš atpildo valanda ir pajudėsime iš mirties
    taško???

  • 2021-03-04 at 13:37
    Permalink

    Tada neduokite ir merei pinigų. Dar ir valdišką automobilį atimkite. Tada pažiūrėkite kaip entuziastingai ji dirbs.

  • 2021-03-04 at 13:28
    Permalink

    Dainiau, Jūs einate jau ne kartą bandytu keliu – ko negalima už pinigus, tą galima už didesnius pinigus. Ar teko kada nors priimti žmogų į darbą? Jeigu žmogus vidutinybė, mokėk jam kiek tik nori, jis geriau ir atsakingiau nedirbs. Taip ir su tarybos nariais. Vieni aplamai intelekto neliestais veidais, kiti plaukia paviršiumi. Dainiau, neduokite jiems pinigų.

  • 2021-03-04 at 12:36
    Permalink

    Ir vėl grįžtame prie anksčiau gvildentos temos: kodėl gi nepamiegojus už 100 eurų (maždaug toks savivaldybės tarybos nario atlygis)? Ir nieko nei trupučio nesmerkiu, nes tikrai “kodėl?”.
    Duokite kiekvienam po ŽP atlyginimą – 3540 eurų – pamatysite kaip visi varinės lyg užturbinti. Ir aktyvistų, norinčių tapti tarybos nariais, atsiras begalės. ŽP atrodys kaip pilkas šešėlis.

    Buvo komentaras, kad negalima viską suvesti vien į pinigus. Taip negalima, bet kažkodėl už dyką (na, gerai beveik už dyką) niekas nenori nieko daryti. Tai kokia tada išeitis?

  • 2021-03-04 at 11:54
    Permalink

    Kai Jūs kažką siūlėte, sakote, kad visi pramiegojo. O gal iš tiesų visi miega? Prieš tai rašėte, kad nagrinėjote, ką veikia tarybos nariai. Gal ir vėl pasižiūrėkite, ką jie veikia ir dar, ką veikia konservatorių partiečiai? O gal dar plačiau pažiūrėkite, ką kiti partijų skyriai veikia?
    Kai ateina dėdė Miegas…

  • 2021-03-03 at 20:19
    Permalink

    Ką siūlau? O ką čia jau čia bepasiūlysi, kai šaukštai po piet. Kas buvo siūlyta jau pramiegota.
    Dabar belieka priimti realybę tokią, kokia yra ir žiūrėti į priekį nesigręžiojant. Na, nesugrius pasaulis dėl tų mokyklų sujungimų. Tegul jungia, jei jau taip daugumai norisi.

    Ko nesiūlau? Nesiūlau pagalių kaišioti į mokyklų sujungimo procesą, jei jo neįmanoma visai sustabdyti. Vaikai rugsėjį neturi tapti suaugusių kovos įkaitais.

  • 2021-03-03 at 20:14
    Permalink

    Šaunuolis. Ačiū, kad rūpinatės mūsų vaikais. Daugiau tokių tarybos narių kaip jus. O ne tie, kurie iš jų net ir nieko nebaigę tik ŽP nurodymus pildo. Gal jau gana vieną kartą tylėti. Tikiuosi jūsų darbas nebus veltui.

  • 2021-03-03 at 19:56
    Permalink

    Jokių neteisėtų veiksmų! Gaila sniegas ištirpo. Būtų prasminga besmegenių prilipdyt ir plakatais apdalint. Puikus protestas būtų

  • 2021-03-03 at 19:50
    Permalink

    Reikia lipti į savivaldybę per langą. Bet gal per vėlu.

  • 2021-03-03 at 19:44
    Permalink

    Kol nevėlu reikia naudotis tomis aktyviomis nesusitaikymo su planuojama ateitimi priemonėmis, kurios galimos pagal Lietuvos Respublikos įstatymus

  • 2021-03-03 at 19:37
    Permalink

    O ką siūlote? Gal pasekt Druskininkų politikų pavyzdžiu ir kumščius paleist? Neee

  • 2021-03-03 at 19:21
    Permalink

    Pritariu žemiau parašiusiems – parako daug turite. Tik čia matau vieną problemą – kad kai rašote įvairius raštus, visi suglaudę ausis laukia ką čia Virginijus padarys. Vietoje to, kad patys imtųsi iniciatyvos ir aktyviai veiktų. Toks man įspūdis susidarė. Gal klaidingas. O jei tai tiesa, tai gaunasi, kad atliekate meškos paslaugą.
    Mano nuomone, raštai nebepadės. Jau senai reikėjo pereiti į kitą rezistencijos lygmenį.

  • 2021-03-03 at 19:15
    Permalink

    Virginijau, atlikote milžinišką darbą, matom kad jums rūpi. Tikėkimės bus susidomėta.

  • 2021-03-03 at 19:12
    Permalink

    O ŽP visiems rodo vidurinį pirštą ir eina į tikslą

  • 2021-03-03 at 19:09
    Permalink

    Reikia nedelsiant stabdyti tokią buldozerio principu vykdomą savivalę, opozicinės partijos turi vykti į S eimo Švietimo komitetą ir pristatyti visą švietimo padėtį Širvintose. Dar ne vėlu, reikia organizuotis ir vykti.
    O tarybos narys Sarpauskas vertas pagarbos už tokį kruopštų darbą.
    Viską dar galima pakeisti.

  • 2021-03-03 at 18:20
    Permalink

    Darbas atliktas grandiozinis. Ačiū, kad Jums rūpi. Labai norėtųsi tikėtis, kad kas nors sureaguos. Jūs man primenate gerbiamų Šimonėlio, Pakalnio, Mateikos, Šiukštienės ir Purvanecko darbus. Ir jie, ir mes tikėjomės, kad teisingumas nugalės. Gal todėl po visko jie sparnus nuleido…

  • 2021-03-03 at 17:36
    Permalink

    Šiuo metu teisiškai yra priimtas “Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų 2021–2025 steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūros pertvarkos planas”. Visų trijų mokyklų Širvintų mieste sujungimui būtina priimti naują dokumentą. Taip pat juridiškai galimos priimto plano korekcijos. Savivaldybės valdžia turi tokias galimybes.

  • 2021-03-03 at 17:31
    Permalink

    Reikėjo 3 mėn. Širvintose “atjungti” visus nuo visokių FB, paliekant tik ŽP, ir mokyklos būtų sujungtos, joms nespėjus susivokti, kad tai įvyko

  • 2021-03-03 at 17:02
    Permalink

    Nieko neįmanoma pakeisti, kas dar neaišku?????

Comments are closed.