Autobusų parkas. Ko galėjome nežinoti

Teismų sprendimai. Citatos

   2005 m. gegužės 31 d. Širvintų rajono savivaldybės tarybos sprendimas Nr. 112 “Dėl leidimo suteikimo koncesijos sutarties pagrindu”. Tarybos sudėtis:

  Vytas Šimonėlis, Remigijus Čirba, Henrikas Šalkauskas, Jonas Lisauskas, Stasė Karaliūnienė, Kęstutis Norušis, Kęstutis Gečys, Asta Amankavičienė, Laimutė Dzedzevičienė, Nikodemas Piktelis, Ivanas Jankovskis, Remigijus Jotautis, Alfredas Astikas, Daina Bliūdžiuvienė, Milda Žemaitienė, Robertas Bareika, Antanas Lidžius, Gediminas Voveris, Česlovas Grinys, Vincas Jasiukevičius, Valdas Radionovas, Jonas Rimantas Kadžys, Jolanta Karalienė, Marijan Buinickas, Nikolajus Dorofejevas.

  Tarp UAB „Septynmylis“ ir Širvintų rajono savivaldybės administracijos vyko ne vienas teisminis ginčas. Kokia buvo tuometinė padėtis labai gerai apibūdina administracija, atsiliepdama į vieną ieškinį:

  „Atsakovas keleivių vežimą organizuodavo pasitelkdamas jam priklausančią UAB „Širvintų autobusų parkas“ ir sudarydamas keleivių vežimo sutartis su privačiais vežėjais. Siekdamas geriau organizuoti keleivių aptarnavimą rajone ir išvengti nuostolingos UAB „Širvintų autobusų parkas“ veiklos bei susidariusių nuostolių padengimo prievolės, atsakovas nusprendė pasirinkti kitą keleivių vežimo organizavimo vietinio susisiekimo maršrutais būdą – koncesijos suteikimą pagal Koncesijų įstatymą. Sprendimus dėl koncesijos taikymo priima savivaldybės taryba (Vietos savivaldos įstatymo 17 str. 39 p.). Širvintų rajono savivaldybės taryba 2005 05 31 priėmė sprendimą Nr. 112 „Dėl leidimo suteikimo koncesijos sutarties pagrindu“, kuriuo paskelbė konkursą koncesijos sutarties pagrindu valdyti ir naudoti savivaldybės turtą – „Širvintų autobusų parkas“, ir teikti keleivių vežimo paslaugas“

  2005 m. lapkričio 15 d. Širvintų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas Nr.371, kuriuo patvirtintos UAB „Širvintų autobusų parkas“ koncesijos atviro viešo konkurso sąlygos ir konkurso vykdymo tvarka bei koncesijos sutarties projektas.

  2005 m. lapkričio 18 d. Širvintų rajono savivaldybės administracija paskelbė UAB „Širvintų autobusų parkas“ koncesijos konkursą.

  2005 m. gruodžio 16 d. Širvintų rajono savivaldybės administracijos koncesijos viešo konkurso komisijos posėdis.

  2006 m. sausio 18 d. UAB „Autovelda“ dalyvaudama konkurse pateikia „Išsamius įpareigojančius pasiūlymus“.

  2006 m. gruodžio 15 d. įvyksta koncesijos viešo konkurso komisijos posėdis. Nugalėtoju paskelbiama „Autovelda“, pasirašoma koncesijos sutartis Nr. 1, kurios neatsiejamas priedas yra „Išsamūs įpareigojantys pasiūlymai“.

  Kadangi man, kaip tarybos nariui, nėra pateiktas sutarties priedas, tai skaitydamas teismų medžiagą radau tokią informaciją. Gal būt, kažkiek klystu, bet sutartis galėtų atrodyti taip (sumos litais kovertuotos į eurus):

1) Į pastatų, esančių Zibalų g. 43, Širvintose (mechaninės dirbtuvės) remontą pirmaisiais metais investuoti 28 962 Eur.

2) Autobusams, ne senesniems kaip 5–10 metų, įsigyti skirti 231 696,01 Eur,

3) Investuoti į autobusų stotį 144 810,01 Eur, kad stotis atitiktų nors antros kategorijos reikalavimus;,

4) Transporto priemonėms ir mechaninėms dirbtuvėms modernizuoti antraisiais ir trečiaisiais sutarties vykdymo metais investuoti 289 620,02 Eur.

  2007 m. sausio 1 d. Pradeda vykdyti koncesijos sutartis. „3.1. Ši sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo ir galioja iki 2022 m. sausio 1 d. Jeigu šalys prieš vienerius metus iki sutarties galiojimo termino pabaigos nesusitars kitaip, šios sutarties terminas bus pratęstas 10 metų laikotarpiui“

  2014 metais jau prasideda teisminiai ginčai tarp UAB „Autovelda“ ir Širvintų rajono savivaldybės administracijos.

  2015 m. kovo 1 d. Savivaldybių tarybų rinkimai.

  2015 m. balandžio 30 d. Širvintų rajono savivaldybės puslapyje „Anciūnų kaimo gyventojų prašymas patenkintas“:

  Šių metų balandžio 15 d. Zibalų seniūnijos Anciūnų kaimo gyventojai kreipėsi į Širvintų rajono savivaldybės administraciją ir Širvintų autobusų parką dėl autobusų maršruto Širvintos-Beivydžiai per Kiauklius, Šešuolėlius pakeitimo. Gyventojai skundėsi, kad autobusas neužsuka į Anciūnų kaimą, į kurį po darbo grįžta nemažai žmonių, moksleivių po įvairių užsiėmimų, vaikų iš dienos centro ir kt.

  „Laikinai mero pareigas einanti Tarybos narė Živilė Pinskuvienė iniciavo susitikimą su Autobusų parką valdančiu koncesininku UAB „Autovelda“ vadovu Vladislovu Preidžiu ir susitikimo metu sprendė šį gyventojų prašymą. …“

2015m.

  2015 m. rugpjūčio 7 d. UAB „Autovelda“ prašymas Širvintų rajono savivaldybės tarybai:

  „Prašymas Nr. 52 „Dėl tarifų patvirtinimo“, prašyme nurodoma, kad UAB „Širvintų autobusų parkas“ vykdoma viešųjų keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio susisiekimo maršrutais veikla yra nuostolinga, įtakos tam turi nuolat didėjančios remonto ir eksploatacijos sąnaudos, minimalaus darbo užmokesčio didėjimas ir keleivių srauto mažėjimas, be to, prašyme pažymima, jog nustatytas keleivių vežimo tarifas (0,08 Eur su PVM) yra vienas iš mažesnių lyginant su kitais autobusų parkais. Širvintų rajono savivaldybės tarybos buvo prašoma nustatyti 0,09 Eur (su PVM) tarifo dydį už nuvažiuotą vieną kilometrą. Su prašymu buvo pateikta UAB „Širvintų autobusų parkas“ pajamų ir išlaidų suvestinė už 2014 metus.“

  2015 m. rugpjūčio 19 d. Širvintų rajono savivaldybės administracijos atsakymas UAB „Autovelda“:

  „Atsakant į minėtą prašymą, ieškovė 2015 m. rugpjūčio 19 d. raštu Nr. (6.23)-13-2241 buvo informuota, kad 2015 m. birželio 22 d. priimtas Širvintų rajono savivaldybės tarybos sprendimas Nr. 1-60 „Dėl keleivių vežimo tarifų“, kuriame nustatytas keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio susisiekimo maršruto tarifas – 0,08 Eur (su PVM) už nuvažiuotą kilometrą, laikotarpiui nuo 2015 m. liepos 1 d. iki 2016 m. liepos 1 d.“

  2015 m. lapkričio 24 d. UAB „Autovelda“ prašymas Širvintų rajono savivaldybės tarybai:

  „Širvintų rajono savivaldybės tarybai pateiktas prašymas „Dėl tarifų patvirtinimo“ Nr. 56, kuriuo prašyta nuo 2016 m. sausio 1 d. padidinti nustatytą keleivių vežimo vietinio susisiekimo maršrutais tarifą iki 0,09 Eur (su PVM) už nuvažiuotą vieną kilometrą. Prašyme nurodoma, kad UAB „Širvintų autobusų parkas“ veikla yra nuostolinga, paaiškinama, jog įtakos tam turi nuolat didėjančios remonto ir eksploatacijos sąnaudos, minimalaus darbo užmokesčio didėjimas ir keleivių srauto mažėjimas, be to, prašyme vėl pažymima, kad nustatytas keleivių vežimo tarifas (0,08 Eur su PVM) yra vienas iš mažesnių lyginant su kitais autobusų parkais“

2016m.

   2016 m. kovo 22 d. Širvintų rajono savivaldybės administracijos atsakymas UAB „Autovelda“:

  „Širvintų rajono savivaldybės administracija į šį prašymą atsakė 2016 m. kovo 22 d., t. y. praėjus beveik keturiems mėnesiams nuo prašymo pateikimo, raštu Nr. (6.14)-13-856, kuriuo pranešė, kad Širvintų rajono savivaldybės tarybos 2015 m. birželio 22 d. sprendimu Nr. 1-60 „Dėl keleivių vežimo tarifų“ nustatytas tarifų dydis galioja iki 2016 m. liepos 1 d., atsižvelgiant į tai, sprendimo projektas dėl keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio susisiekimo maršrutais tarifų nustatymo Širvintų rajono savivaldybės tarybai planuojamas teikti birželio mėnesį“

  2016 m. birželio 22 d. Širvintų rajono savivaldybės tarybos pasėdis. Tarybos sprendimo projekto „Dėl KELEIVIŲ VEŽIMO TARIFŲ“ aiškinamoji dalis:

  „UAB Širvintų parko 2015 m. lapkričio 24 d. prašyme buvo prašoma leisti padidinti tarifą iki 0,09 Eur (su PVM) už nuvažiuotą km vietinio susisiekimo maršrutais, dėl nuolat didėjančių remonto ir eksploatacijos sąnaudų, minimalaus užmokesčio didėjimo ir keleiviu skaičiaus sumažėjimo. Projektu siūloma nustatyti keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio susisiekimo maršrutais tarifą 0,08 Eur (su PVM), tai yra, nekeisti šiuo metu galiojančio Širvintų rajono savivaldybės tarybos 2015 m. birželio 22 d. sprendimu Nr. 1-60 „Dėl keleivių vežimo tarifų“ patvirtinto keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio susisiekimo maršrutais tarifo – 0,08 Eur (su PVM) už nuvažiuotą kilometrą kadangi kuro kainos 2015 m.-2016 m. yra labai nukritusios. 2016-05-31 UAB „Autovelda“ pateikti finansiniai dokumentai rodo, kad bendrovė dirba pelningai“

  Klausimas: Ar prieš posėdį tarybos nariams el.paštu buvo pateiktas UAB „Autovelda“ prašymas Nr. 56 „Dėl tarifų patvirtinimo“?

2017m.

  2017 m. vasario 7 d. UAB „Autovelda“ prašymas Širvintų rajono savivaldybės tarybai:

  „Širvintų rajono savivaldybės tarybai pateiktas prašymas Nr. 02 „Dėl tarifų patvirtinimo“, kuriame Širvintų rajono savivaldybės taryba buvo informuota apie 2016 metais UAB „Širvintų autobusų parkas“ patirtus nuotolius, nurodant tai sąlygojusias priežastis, bei prašant padidinti keleivių vežimo vietinio susisiekimo maršrutais tarifą iki 0,11 Eur (su PVM) ir mieto bilieto kainą iki 0,5 Eur. Su prašymu pateiktos keleivių vežimo autobusais vietinio susisiekimo maršrutais būtinų sąnaudų ir keleivių vežimo autobusais vietinio susisiekimo maršrutais rodiklių suvestinės“

  2017 m. birželio 22 d. Širvintų rajono savivaldybės administracijos atsakymas UAB „Autovelda“:

  „Širvintų rajono savivaldybės taryba 2017 m. birželio 22 d. sprendimu Nr. 1-168 „Dėl keleivių vežimo tarifų nustatymo“ vėl vienašališkai nustatė tokį patį keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio susisiekimo maršruto tarifą – 0,08 Eur (su PVM), laikotarpiui nuo 2017 m. liepos 1 d. iki 2018 m. liepos 1 d.“

  2017 m. birželio 22 d. Širvintų rajono savivaldybės tarybos pasėdis. Tarybos sprendimo projekto „Dėl KELEIVIŲ VEŽIMO TARIFŲ“ aiškinamoji dalis:

  „Iki 2017 m. liepos 1 d. galioja Širvintų rajono savivaldybės tarybos 2015 m. birželio 22 d. sprendimu Nr. 1-60 „Dėl keleivių vežimo tarifų“ patvirtintas keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio susisiekimo maršrutais tarifas – 0,08 Eur (su PVM) už nuvažiuotą kilometrą 2016 m. keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio susisiekimo maršrutais tarifas nebuvo pakeistas, nes 2016-05-31 UAB „Autovelda“ pateikti finansiniai dokumentai rodo, kad bendrovė dirba pelningai.

  UAB Širvintų parko 2017 m. birželio 2 d. prašymu Nr. 13 „Dėl tarifų patvirtinimo“ buvo prašoma leisti padidinti tarifą iki 0,11 Eur (su PVM) už nuvažiuotą km vietinio susisiekimo maršrutais, dėl nuolat didėjančių kuro, remonto ir eksploatacijos sąnaudų, minimalaus užmokesčio didėjimo ir keleiviu skaičiaus sumažėjimo. 2017-06-14 UAB Autobusų parko pateikti finansiniai dokumentai rodo, kad bendrovė 2016 m. dirbo nuostolingai“.

  Klausimas. Ar prieš posėdį tarybos nariams el.paštu buvo pateiktas UAB „Autovelda“ vasario 7 d. prašymas Nr. 02 „Dėl tarifų patvirtinimo“, ir/arba birželio 2 d. prašymas Nr. 13 „Dėl tarifų patvirtinimo“, bei keleivių vežimo autobusais vietinio susisiekimo maršrutais būtinų sąnaudų ir keleivių vežimo autobusais vietinio susisiekimo maršrutais rodiklių suvestinės?

2018m.

   2018 m. birželio 11 d. UAB „Autovelda“ prašymas Širvintų rajono savivaldybės tarybai:

  „Širvintų rajono savivaldybės tarybai 2018 m. birželio 11 d. pateiktas prašymas Nr. 13 „Dėl tarifų patvirtinimo“, kuriuo dar kartą Širvintų rajono savivaldybės taryba informuota, kad UAB „Širvintų autobusų parkas“ keleivių pervežimo veikla nuostolinga, nurodant, kokio dydžio nuostoliai patirti 2015–2017 metais ir per 2018 metų pirmus keturis mėnesius. Kartu su prašymu buvo pateikti nuostolių apskaičiavimą patvirtinantys dokumentai“

  2018 m. birželio 28 d. Širvintų rajono savivaldybės administracijos atsakymas UAB „Autovelda“:

  „Neatsižvelgdama į minėtą prašymą ir pateiktus dokumentus, Širvintų rajono savivaldybės taryba 2018 m. birželio 28 d. sprendimu Nr. 1-164 „Dėl keleivių vežimo tarifų nustatymo“ patvirtino tokį patį keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio susisiekimo maršruto tarifą – 0,08 Eur (su PVM), laikotarpiui nuo 2018 m. liepos 1 d. iki 2019 m. liepos 1 d.“

  2018 m. birželio 28 d. Širvintų rajono savivaldybės tarybos pasėdis. Tarybos sprendimo projekto „Dėl KELEIVIŲ VEŽIMO TARIFŲ“ aiškinamoji dalis:

  „UAB Širvintų autobusų parko 2018 m. birželio 11 d. prašymu Nr. 13 „Dėl tarifų patvirtinimo“ buvo prašoma leisti padidinti tarifą iki 0,11 Eur (su PVM) už nuvažiuotą km vietinio susisiekimo maršrutais ir nustatyti miesto bilieto kainą iki 0,50 Eur, dėl nuolat didėjančių kuro, remonto ir eksploatacijos sąnaudų, minimalaus užmokesčio didėjimo ir keleivių skaičiaus sumažėjimo. UAB Autobusų parko pateikti finansiniai dokumentai rodo, kad bendrovė 2017 m. dirbo nuostolingai“

  Klausimas. Ar prieš posėdį tarybos nariams el.paštu buvo pateiktas UAB „Autovelda“ birželio 11 d. prašymas Nr. 13 „Dėl tarifų patvirtinimo“  bei nuostolių apskaičiavimą patvirtinantys dokumentai?

2019m.

  2019 m. balandžio 16. Širvintų rajono savivaldybės puslapyje „Vilniaus regiono plėtros tarybos posėdyje sprendžiamos aktualios problemos“:

  „Balandžio 11 dieną Elektrėnų savivaldybės administracijoje vyko Vilniaus regiono plėtros tarybos posėdis. Jame dalyvavo Širvintų rajono savivaldybės merė Živilė Pinskuvienė, Tarybos narys Zenonas Miselis, Administracijos direktorė Ingrida Baltušytė-Četrauskienė ir Investicijų skyriaus vedėja Dovilė Audėjūtė.

  Posėdžio metu Vilniaus regiono savivaldybėms aktualiausias ir daugiausiai diskusijų sukėlęs klausimas buvo priemonės „Vietinio susisiekimo viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas“ lėšų perskirstymas. Šiai priemonei skirtų lėšų Širvintų r. savivaldybė naudoti negali, kadangi UAB „Širvintų autobusų parkas“ yra pasirašęs koncesijos sutartį su UAB „Autovelda“, kuri galios iki 2022-ųjų sausio 1-osios, jei, likus metams iki galiojimo pabaigos, šalys nesusitars kitaip“

  P.S. Savivaldybės administracija jau žinojo apie sutarties punktą 3.1. „Ši sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo ir galioja iki 2022 m. sausio 1 d. Jeigu šalys prieš vienerius metus iki sutarties galiojimo termino pabaigos nesusitars kitaip, šios sutarties terminas bus pratęstas 10 metų laikotarpiui“

  2019 m. birželio 27 d. Širvintų rajono savivaldybės tarybos pasėdis. Tarybos sprendimo projekto „Dėl KELEIVIŲ VEŽIMO TARIFŲ“ nagrinėjimui el.paštu pateikiamas UAB „Autovelda“ 2019.06.11 d. prašymas Nr.28.:

  „UAB Širvintų autobusų parkas įsteigtas siekiant patenkinti savivaldybės poreikius. Pagrindinė veikla- keleivių vežimas. Autobusų reguliarių maršrutų skaičius: 1 tarpmiestinis, 29 vietinio susisiekimo (priemiestiniai) ir 1 miesto maršrutas.

  Autobusų parko veikla yra nuostolinga. Patirtas nuostolis: 2015m.- 6,2 tūkst. Eur, 2016m. 54,8 tūkst. Eur, 2017m.- 63,7 tūkst. Eur, 2018m.- 116,3 tūkst. Eur, 2019m. keturių mėnesių nuostolis- 56,2 tūkst. Eur. Įtakos tam turėjo nuolat didėjančios kuro, remonto ir eksploatacijos sąnaudos, minimalaus darbo užmokesčio padidėjimas, o tuo pačiu ir keleivių srauto mažėjimas.

  Didžiausią pajamų dalį 2019 metais už keturis mėnesius sudaro pajamos, gautos už keleivių pervežimą. Tai sudarė 142,8 tūkst. Eur.Didžiausios sąnaudos: kuras 56,5 tūkst. Eur, priskaičiuotas vairuotojų atlyginimas 94,8 tūkst. Eur., priskaičiavimai Sodrai 1,5 tūkst. Eur, tepalai, padangos, atsarginės dalys sudaro 22,3 tūkst. Eur.

  Širvintų rajono savivaldybė nekompensuoja nuostolingų maršrutų vežėjui, o įkainio už nuvažiuotą 1km neleidžia pakelti jau eilę metų, prašymus padidinti tarifą ir keliamas problemas ignoruoja. Šiuo metu įkainis siekia vos 0,08 Eur. Tai pats mažiausias įkainis Lietuvoje vietinio (priemiestinio) susisiekimo maršrutais.

  Paskutinį kartą keleivių vežimo tarifas buvo keistas daugiau nei prieš 9 metus, tik 2010 m. kovo 31 d. Širvintų rajono savivaldybės sprendimu Nr.1-70. Dėl nepakankamo keleivių vežimo tarifo UAB “Širvintų autobusų parkas” kiekvienais metais patiria vis didesnius nuostolius, kurių savivaldybė neatlygina.

  Siekiant sumažinti bendrovės maršrutų nuostolį, prašome leidimo padidinti iki 0,11 Eur (su PVM) dydžio tarifą už nuvažiuotą km vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutais ir miesto bilieto kainą iki 0,50 Eur.

  Kaip pavyzdį pateikiame kitų rajonų įkainius už nuvažiuotą km.: Rokiškio AP- 0,109 Eur, Panevėžio AP- 0,1036 Eur, Utenos AP- 0,097 Eur, Anykščių- 0,09 Eur, Ukmergės AP- 0,10 Eur. Svarbu tai, kad minėtos savivaldybės dar ir papildomai kompensuoja nuostolingus maršrutus. Pvz. Anykščių rajono savivaldybė už 2018m. kompensavo virš 200 000 eurų už nuostolingus maršrutus. Panevėžio rajono savivaldybė vežėjams kompensuoja apie 0,03 Eur už nuvažiuotą km.

  UAB “Širvintų autobusų parkas” direktorius Romas Sinkevičius

  UAB “Autovelda” direktorius Vladislavas Preidys”

  Tarybos sprendimo projekto „Dėl KELEIVIŲ VEŽIMO TARIFŲ“ aiškinamoji dalis:

  „UAB Širvintų autobusų parko 2019 m. birželio 11 d. prašymu Nr. 28 „Dėl tarifų patvirtinimo“ prašoma leisti padidinti tarifą iki 0,11 Eur (su PVM) už nuvažiuotą km vietinio susisiekimo maršrutais ir nustatyti miesto bilieto kainą iki 0,50 Eur dėl nuolat didėjančių kuro, remonto ir eksploatacijos sąnaudų, minimalaus užmokesčio didėjimo ir keleivių skaičiaus sumažėjimo. UAB Širvintų autobusų parko pateikti finansiniai dokumentai rodo, kad bendrovė 2018 m. dirbo nuostolingai“

2020m.

  2020 m. birželio 29 d. Širvintų rajono savivaldybės tarybos pasėdis. Tarybos sprendimo projekto „Dėl KELEIVIŲ VEŽIMO TARIFŲ“ aiškinamoji dalis:

  „Atsižvelgiant į tai, kad UAB Širvintų autobusų parkas nepateikė prašymo keisti keleivių vežimo tarifą, keleivių vežimo tarifo dydis nuo 2020 m. liepos 1 d. iki 2021 liepos 1d. nekeičiamas“

  2020 m. liepos 7 d. Širvintų rajono savivaldybės puslapyje „Mažais žingsneliais atstatomas autobusų maršrutų grafikas“:

  „Vykusios diskusijos su Širvintų autobusų parko koncesininku UAB „Autovelda“ šiokį tokį rezultatą davė: atstatyti 3 maršrutai į kaimiškas vietoves (į Mančiušėnus per Neveronis, į Burniškes, į Gelvonus per Neveronis) bei pora pietinių reisų į Vilnių. Tačiau faktas lieka faktu – gegužės 28 d. Tarybos sprendimo, kuriuo Širvintų autobusų parkas įpareigojamas atstatyti VISUS iki karantino vykdytus maršrutus NEVYKDOMAS.

  Sulaukėme dar vieno PAŽADO ir prašymo palaukti. Situacija kontroliuojama, tačiau, panašu, be teismo kompromiso pasiekti nepavyks“

  2020 m. liepos 16 d. Širvintų rajono savivaldybės puslapyje, „Gyventojai bus kviečiami į susitikimus dėl autobusų maršrutų“:

  „Tokiu akmenim po kaklu tiek Savivaldybei, tiek Širvintų r. žmonėms tapo dar 2006 m. mūsų rajono „valstiečių“ politikų pasirašyta koncesijos sutartis dėl autobusų parko. Sutartis pakabino sunkų akmenį po kaklu daugeliui širvintiškių. Ir tą akmenį dar nešiosime iki 2022 m.“ – savo pranešime apie antradienį įvykusį susitikimą su su Širvintų autobusų parko koncesininku UAB „Autovelda“ vadovu svarstė Savivaldybės merė Živilė Pinskuvienė.

  Kas paaiškėjo po pokalbio?

  Vienas iš pagrindinių koncesininko tikslų – laimėti apeliacinį teismą ir prisiteisti iš Širvintų rajono savivaldybės (t.y. visų mūsų mokesčių mokėtojų) per 124 560,14 Eur“

  2020 m. gruodžio 31 d. Tai yra paskutinė diena Širvintų rajono savivaldybės tarybai ir UAB „Autovelda“ susitarti nutraukti koncesijos sutartį. Nes, kaip skelbia koncesijos sutarties punktas 3.1. „Ši sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo ir galioja iki 2022 m. sausio 1 d. Jeigu šalys prieš vienerius metus iki sutarties galiojimo termino pabaigos nesusitars kitaip, šios sutarties terminas bus pratęstas 10 metų laikotarpiui“.

2021m.

  2021 m. birželio 28 d. Širvintų rajono savivaldybės tarybos pasėdis. Tarybos sprendimo projekto „Dėl KELEIVIŲ VEŽIMO TARIFŲ“ aiškinamoji dalis:

  „Atsižvelgiant į tai, kad UAB Širvintų autobusų parkas nepateikė prašymo keisti keleivių vežimo tarifą, keleivių vežimo tarifo dydis nuo 2021 m. liepos 1 d. iki 2022 m. birželio 30 d. nekeičiamas“

2021 m. rugsėjo 30 d.

LIETUVOS APELIACINIS TEISMAS

N U T A R T I S

   Dėl bylos procesinės baigties

  1. Nurodytų argumentų pagrindu Vilniaus apygardos teismo 2021 m. balandžio 26 d. sprendimas naikinamas ir byla dalyje dėl žalos bei priežastinio ryšio tarp žalos ir atsakovės neteisėtų veiksmų nustatymo perduodama nagrinėti pirmosios instancijos teismui iš naujo.

  Dėl bylinėjimosi išlaidų pirmosios ir apeliacinės instancijos teismuose

  1. Nusprendus, kad yra pagrindas bylą perduoti pirmosios instancijos teismui nagrinėti iš naujo, apeliacinės instancijos teismo teisėjų kolegija nepasisako dėl apeliacinio skundo argumentų, susijusių su skundžiama sprendimo dalimi dėl bylinėjimosi išlaidų paskirstymo pirmosios instancijos teisme, ir nesprendžia klausimų, susijusių su šalių patirtų bylinėjimosi išlaidų atlyginimu, kadangi visos šalių patirtos bylinėjimosi išlaidos, atsižvelgiant į bylos procesinę baigtį, turės būti perskirstomos bylą pakartotinai išnagrinėjus iš esmės.

   Lietuvos apeliacinio teismo Civilinių bylų skyriaus teisėjų kolegija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso 326 straipsnio 1 dalies 4 punktu,

n u t a r i a :

   Vilniaus apygardos teismo 2021 m. balandžio 26 d. sprendimą panaikinti ir bylą perduoti pirmosios instancijos teismui nagrinėti iš naujo.

   Teisėjai Romualda Janovičienė, Gintaras Pečiulis, Asta Radzevičienė

***

   2021 m. lapkričio 23 d. Po bendro tarybos komitetų posėdžio tarybos nariams el. paštu atsiunčiama 2005 m. gruodžio 16 d. koncesijos sutartis. Pirmą kartą galiu susipažinti ne su citatomis ir interpretacijomis, o su pilnu sutarties tekstu.

   2021 m. lapkričio 25 d. Širvintų rajono savivaldybės tarybos pasėdis.

   Posėdžio darbotvarkės klausimas Nr.2 „DĖL KELEIVIŲ VEŽIMO REGULIARIAIS REISAIS VIETINIO SUSISIEKIMO MARŠRUTAIS TARIFO NUSTATYMO“

   Prieš balsuojant pasisakau: „Koncesijos sutarties punktas 3.1. skelbia“ „Ši sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo ir galioja iki 2022 m. sausio 1 d. Jeigu šalys prieš vienerius metus iki sutarties galiojimo termino pabaigos nesusitars kitaip, šios sutarties terminas bus pratęstas 10 metų laikotarpiui“

   Tarybos nariams noriu pasakyti, kad šis balsavimas neteisėtas, sprendimas niekinis ir neturintis jokios teisinės galios. Tarybos nariai savo pareigas turi vykdyti atsakingai, ir nedalyvauti neteisėtoje veikloje, bei nesulaužyti duotos priesaikos. Dėl šio balsavimo kreipsiuosi į Generalinę prokuratūrą“.

    Balsavime nedalyvauju.

   Nuomonę, kaip vertinu esamą padėtį ir ką siūlau daryti, parašysiu sekantį kartą.

VIRGINIJUS SARPAUSKAS, Širvintų rajono savivaldybės tarybos narys

One thought on “Autobusų parkas. Ko galėjome nežinoti

  • 2021-11-27 at 20:40
    Permalink

    Virginijau, ačiū, kad bent vienas iš opozicijos gilinatės į keleivių pervežimo problemas ir dalyvaujate Neringos surengtose apklausos diskusijose.

    Kadangi laaaabai nemėgstate pastabų, tai daugiau ir neturiu ką pasakyti.

Comments are closed.