Kandidatų sveikinimų vertinimas politinės reklamos aspektu

   Artėjant šventiniam laikotarpiui Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) sulaukia užklausų dėl būsimųjų kandidatų sveikinimų viešosios informacijos priemonėse ir prašymų išaiškinti, ar politikų sveikinimai yra politinė reklama. Remiantis Rinkimų kodeksu ir kitais politinės reklamos skelbimą reglamentuojančiais teisės aktais, buvo atliktas vertinimas, kada kandidatų skelbiama informacija yra įprasto pobūdžio kreipimasis į skaitytojus, o kada tampa politine reklama.

Kandidatų sveikinimų vertinimas politinės reklamos aspektu

  Atliekant vertinimą buvo atsižvelgiama, ar sveikinimą viešojoje erdvėje bei žiniasklaidos priemonėje publikuojantis asmuo kandidatuoja artėjančiuose savivaldybių tarybų ir merų rinkimuose. Taip pat buvo kreipiamas dėmesys, iš kokių lėšų apmokamas skelbiamas turinys.

  Kiti svarbūs aspektai vertinant sveikinimus politinės reklamos aspektu – ar sveikinimo tekste yra agitacinio pobūdžio informacijos bei ar yra  publikuojama sveikinimą pasirašiusio asmens nuotrauka.