Dažniausios klaidos,  kurias darome siųsdami siuntas

   Gauti užsakytas prekes į namus, pasiimti jas paštomate patogiu laiku ar tiesiog siųsti norimus daiktus bei dokumentus į kitą šalį – neįtikėtinas patogumas, kuris šiandien jau vertinamas kaip gyvenimo norma. Tai be galo patogu ir greita. Tačiau, kad ir kaip bedžiugintų tokie šiuolaikinio pasaulio pasiekimai, kartais tenka susidurti su nemaloniais netikėtumais. Siunta grąžinama arba tiesiog kažkur pasimeta. Taip dažniausiai nutinka ne dėl aplaidaus siuntų paslaugų tiekėjų darbo, o dėl pačių siuntėjų paprastų klaidų, kurios padaromos dėl patirties stokos  ir elementarių tiesų apie siuntinius nežinojimo. Šiek tiek plačiau apie dažniausias tokias klaidas ir kaip teisingai siųsti siuntą.  

Viena didžiausių klaidų – netinkama pakuotė

  Kad siunta saugiai pasiektų gavėją, ji turi būti tinkamai supakuota. Jeigu siunčiate dūžtančius ar kitaip lengvai pažeidžiamus daiktus, būtinai reikia naudoti pakuotę užpildančias medžiagas – drožles, burbulinę, plėvelę, putos granules ir kita.  Jei pakuotės negalima vartyti, apie tai perspėjantys užrašai tikrai bus į naudą. Tiesiog pakuotė transportavimo metu turi atlaikyti viduje esantį svorį ir neprarasti savo formos. Tai svarbu ne tik dėl siuntos saugumo, bet ir saugo jūsų kišenę, nes dėl netinkamai parinktos pakuotės siuntimo kainą galite padidinti nei iki 40 proc. Juk to nesinori, tiesa?

Netiksliai nurodyti adresai

  Tai dar viena didelė  klaida siunčiant siuntinius. Taigi, teisingai supakavote siuntinį. Laukia kitas svarbus žingsnis – tikslus siuntėjo ir gavėjo duomenų pateikimas. Tikslumas šiame žingsnyje labai svarbu, nes siunta gali pasiklysti ir mažiausiai du mėnesius bus saugoma tarpininkų, t.y. siuntų siuntimo įmonių. Jūs, tuo tarpu, visą tą laiką nerimausite. Be abejonės, siuntų gabenimo platformų darbuotojai padarys viską, kas įmanoma, kad siunta saugiai bent jau grįžtų atgal, tačiau dėl netikslių duomenų tai gali ir nepavykti. 

  Taigi, kokie duomenys reikalingi? Ogi – gavėjo vardas, pavardė, gatvės pavadinimas, namo ir buto numeriai, pašto kodas, miesto ir savivaldybės pavadinimas. Lietuvoje yra nemažai vienodų vietovių pavadinimų, tad savivaldybės pavadinimas leidžia išvengti tokių nesklandumų. Gavėjo telefono numeris – didelis privalumas, beje, šiandien, rodos, jau ir privalomas. 

Netinkamai pasirinktas siuntos pristatymo tipas

   Tikriausiai pažįstama situacija, kai tiek jūs, tiek gavėjas pykstate, jog siuntinys labai reikalingas, o jo vis dar nėra. Tikriausiai to priežastis – netinkamai nurodėte siuntimo tipą. Jeigu norite, jog siunta pasiektų tikslą per 1-3 dienas, pasirinkite Express paslaugą. Jeigu siuntos atgabenimo laikas nėra labai svarbus, o ir norite sutaupyti, tuomet jums tiks Economy paslauga. Viskas paprasta ir  aišku. 

Gavėjo dienotvarkė – ne paskutinėje vietoje

  Siuntų siuntėjai įsipareigoja siuntą pristatyti adresatui per nurodytą laiką. Jeigu to nepavyksta padaryti gavėjui nesant nurodytoje vietoje keletą kartų, tuomet siunta grąžinama siuntėjui. To tikrai galima išvengti. Būtinai suderinkite laiką su gavėju, kada jis galės būti nurodytoje vietoje. Tai atrodo smulkmena, tačiau ji gali turėti tikrai nemalonių pasekmių. Ypač jeigu siuntinys išties svarbus, sakykim, dokumentai. 

Neteisingas siuntos deklaravimas

   Šiandien vis dažniau siunčiami siuntiniai į ne ES šalis. Tokiu atveju reikalingas siuntos deklaravimas. Pildant sąskaitą muitinei duomenų tikslumas būtinas. Sąskaitoje būtina pateikti  informatyvų siuntoje esančių daiktų sąrašą bei eksporto priežastį.Jeigu nustatoma, jog eksporto priežastis ar turinys skiriasi nuo deklaruotų, tuomet siunta grąžinama arba teks mokėti papildomą muito mokestį. Nei viena, nei kita nėra malonu. 

   Taigi, siuntų siuntimo paslaugos labai palengvina mūsų kasdienybę. Todėl išties verta pasistengti, jog paprastos klaidos to komforto nepaverstų varginančiais nemalonumais. Tiesiog tereikia šiek tiek daugiau atidumo. 

Užsakymas ŠS Nr. 23-47