Bočių kelionė į Klaipėdos kraštą

Rugpjūčio 30 dienos rytą, dar nepatekėjus saulei, rinkosi Širvintų  rajono bočiai dviejų dienų kelionei į Klaipėdos kraštą.

Kad kelionė neprailgtų gidė Irena pasakojo apie Mykolo Kleopo Oginskio diplomatinę, politinę karjerą, muzikinį talentą, lakią vaizduotę ir sumanumą. Klausėmės aktorės Virginijos Kochanskytės pasakojimą apie jo gyvenimą skambant polonezui „ Atsisveikinimas su tėvyne“.

Atvykus į Klaipėdą, kėlėmės keltu į Smiltynę. Lankėmės delfinų pasirodyme “Žaliasis spindulys“. Bočių nuotaiką pakėlė nė tik pasirodymas, bet ir delfinai smalsūs, žaismingi gyvūnai, kuriems smagu aptaškyti sėdimus žiūrovus.

Su gera nuotaika grįžome į Klaipėdą. Ekskursiją pradėjome nuo paminklo „ Arka“, kuris buvo pastatytas 2003 m., minint Klaipėdos krašto sujungimą su Lietuva. Lankėmės prie paminklo „Taravos Anikė“, grožėjomės Klaipėda, jos skulptūromis – „Stebuklingas peliukas“, „Katinas  džentelmeno veidu“, „Senamiesčio paštas „ kur bočių vardu parašėme laišką ir jį išsiuntėme.  Skulptūra „Kaminkrėtys“ ant namo stogo, sukurta pagal seną legendą, kad palietus prie namo sienos pritvirtintą sagą aplankytų laimė. Netoli piliavietės prie pasukamo tiltelio radome“ Juodojo vaiduoklio skulptūrą“.

Po pietų palikome Klaipėdą ir pasukome Palangos link. Visų mylima Palanga pasitiko mus lietumi, tačiau bočių neišgąsdino. Palydėjome „menamą“ saulę, pasivaikščiojome po Palangos Gintaro Muziejaus teritoriją.

Sekančią dieną aplankėme Vidmantų koplyčią, kur kunigas Karolis Petravičius- parapijos klebonas originaliais būdais, atliekant savo kūrybos dainas ir giesmes, tapant paveikslus, renka lėšas pradėtos bažnyčios statybai. Kaip pasakojo bibliotekos darbuotoja (su klebonu susitikę nebuvome) klebonas susapnavo sapną – nuostabų šviečiantį gintarinį altorių. Tai įkvėpė besilankantiems koplyčioje paaukoti gintarų.

Klebonas Karolis artimai bendravo su Nele Paltiniene. Jos atminimui koplyčioje yra įkurtas jos vardo muziejus.

Toliau vykome į Kretingą. Lankėmės  prie J.K.Chodkevičiaus paminklo vaizduojančio pravertus vartus. Bernardinų vienuolyno ir Viešpaties Apreiškimo Švč. Mergelei Marijai bažnyčios sudarytame ansamblyje susitikome su bernardinų vienuoliu. Jis papasakojo apie bažnyčios  altorius, sakyklą, papuoštą medžio raižiniais, garbinamą Šv. Antano paveikslą. Supažindino su vienuolyno patalpomis. Apžiūrėjome vienuolyno teritoriją ir joje esantį  Kretingos lurdą.

Apsilankėme Šv. Klaros seserų vienuolyne, kur gyvena amžinųjų įžadų seserys klaristės.

Kretingos muziejuje domėjomės dvaro istorijos ir kultūros ekspozicijomis, grožėjomės atnaujintu žiemos sodu su neregėtais augalais.

Kupini nuostabių įspūdžių, su gera nuotaika grįžome į namus, palinkėdami vieni kitiems“ iki kito karto“.

One thought on “Bočių kelionė į Klaipėdos kraštą

• 2023-09-04 at 11:43
    Permalink

Sėkmės Bočiams. O čia, tai nuostabi kelionė su pažintinėmis ekskursijomis. Viskas natūralu ir paprasta. Žmonės natūralūs, nuotraukos turtingos, lankytinų vietų aplankymas ir įžymių žmonių pagerbimas, tai ir turėtų būti pirmoje eilėje mūsų valdžios dūšioje.