Širvintų rajone vykusio susitikimo su gyventojais metu Seimo narė Indrė Kižienė sulaukė klausimų dėl UAB „Širvintų šiluma“ taikomos praktikos, kai vartotojams yra neteikiamos popierinės, detalios sąskaitos už suteiktas paslaugas. Vietoj jų gyventojai gauna tik SMS pranešimus su bendra mokėtina suma, tačiau be aiškios informacijos, kiek ir už kokias konkrečias paslaugas reikia sumokėti.
Susirūpinimą išreiškė vyresnio amžiaus gyventojai, kuriems popierinės sąskaitos yra vienintelis patogus ir suprantamas būdas susipažinti su suteiktomis paslaugomis bei jų kaina. Be to, susitikimo metu gyventojai nurodė išgirdę, esą nuo 2025 m. rugsėjo 1 d. popierinės sąskaitos apskritai nebus teikiamos net ir tiems vartotojams, kurie jų pageidauja.
Reaguodama į šiuos nuogąstavimus, Seimo narė kreipėsi į Energetikos ministeriją, siekdama išsiaiškinti, ar toks teisinis reguliavimas yra priimtas arba rengiamas. Gautame atsakyme Energetikos ministerija informavo, kad tokie teisės aktų pakeitimai nėra svarstomi. Ministerija taip pat pažymėjo, kad pagal galiojantį Šilumos ūkio įstatymą, šilumos tiekėjai privalo teikti popierines sąskaitas visiems vartotojams, išskyrus tuos, kurie aiškiai pasirinko gauti sąskaitas elektroniniu būdu.
„Sąskaitų aiškumas ir prieinamumas – tai ne tik techninis, bet ir socialinis teisingumo klausimas. Ypač turime atsižvelgti į vyresnio amžiaus žmones – daugelis jų nesinaudoja kompiuteriais ar išmaniaisiais įrenginiais, todėl jiems vienintelė priimtina informacijos gavimo forma išlieka popierinės sąskaitos. Be to, senjorai dažnai yra patys sąžiningiausi ir kruopščiausi mokėtojai – jiems svarbu matyti ne tik galutinę mokėtiną sumą, bet ir išsamią, aiškiai išdėstytą informaciją apie tai, kiek ir už kokias paslaugas jie moka.“ – teigia Seimo narė Indrė Kižienė.
Parlamentarė pabrėžia, kad toliau seka situaciją ir jau kreipėsi į UAB „Širvintų šiluma“, prašydama patikslinti, ar bus užtikrinta teisė gauti popierines, detalias sąskaitas tiems vartotojams, kurie jų neatsisakė.
Seimo narės biuro informacija
LŠ25-01
Super, ledai juda. Nepajudinama blondinės tvirtovė pradeda atverti duris. O už durų tikrai yra daug ko, ne tik sąskaitos.
Gal reikia ir renovacijos makles apžvelgti , pvz ar nėra padidintos projektų sumos, ar rangovai neįkalbinėjami atlikti papildomus darbus ,,kažkur” stogus dengti, šildyti, statyti…?
Kodėl nepriduodami namai po renovacijos ,užbaigtumas… ar žmonės nepermoka už palūkanas dėl aplaidumo ir neveiklumo???
Ar įsigytas automobilis, kurio aprašymo nėra, kas po šiuo reikalu???
Kodėl itin didelė darbuotojų kaita, ilgamečiai darbuotojai palieka įmonę?
Su kuprine duonos nenupirksit, o taip reklama blondinės nuvilnijo… sau priedai kaip antra alga o vargsams kuprine…
S