Nepakartojama kelionė į Briuselį

Kelionė prasidėjo jau nuo skyriaus sąskrydžio – derliaus šventės. Sąskrydžio metu trys LSDP Širvintų skyriaus nariai apdovanoti neįtikėtina dovana – ES parlamentaro Juozo Oleko astovai įteikė kvietimą iš arti susipažinti su darbu Europos parlamente. Šį puiki galimybė suteikta Annai Kuznecovienei, Irenai Ruseckienei ir Laimonui Judeikiui.

Širvintiškiai į kelionę leidosi kartu su kitų skyrių atstovais. Penkiasdešimt penki lietuviai pakeliui aplankė ir kitas šalis.

Pirmąją dieną mes keliavome per Lenkiją. Antrąją dieną kelionė tęsėsi per Vokietiją.  Mėgavomės vakarine ekskursija autobusu po Vokietijos sostinės centrą: pagrindinė Rytų Berlyno aikštė Aleksanderplatz, Televizijos bokštu, galingu kupolu pasipuošusia protestantų katedra, Muziejų sala, katalikiška Šv.Jadvygos katedra, Unter den Linden alėja, Brandenburgo vartais, Reichstagu, Tiergarteno parku, nužudytiems Europos žydams skirtu paminklu, moderniausia miesto aikšte – Potsdamerplatz.

Trečiąją kelionės dieną pasiektas Briuselis. Visi kartu aplankėme Europos Parlamentą, susipažinome su jo veikla. Svečius iš Lietuvos pasitiko Europarlamento narys Juozas Olekas, kuris aprodė ES patalpas, nuvedė mus į posėdį, gavę ausines klausėmės, kaip vyksta posėdis. ES parlamentarė Vilija Blinkevičiūtė taip pat susitiko ir bendravo  su mūsų delegacija. Laimonas teiravos J.Oleko apie progresinius mokesius.

Po pietų ekskursija po Belgijos sostinę – miestą, kuriame susimaišę kalbos ir architektūros stiliai; kuris nustebina didžiuliais parkais ir moderniais dangoraižiais. Aplankėme didžiąją aikštę apsuptą gildijų namų; apžiūrėjome miesto rotušę, Karališkuosius rūmus.

Vakare buvome pakveisti į prabangų Briuselio restoraną, kuriame valgėme išskirtinai tradicinį belgišką patiekalą midijas bei ragavome kitų patiekalų.

Ketvirtą dieną sukome namų link, tačiau pakeliui aplankėme Briugę, kur lankėmės alaus darykloje, degustavome alų, ir Gentą. Brolių Van Eiku tapytas garsusis Gento altorius, esantis Šv.Bavo katedroje, gildijų rezidencijos, grafų pilis-tvirtovė, viduramžių varpinė. Toliau mūsų kelias suko į „sustingusių viduramžių“ miestą Briugę: Šv.Kraujo bazilika, Dievo Motinos katedra su Mikelandželo sukurta skulptūra, Turgaus aikštė. Tradicinio Belgijos alaus Grimbergen degustacija alaus muziejuje, kur taip pat susipažinome su ilgaamžiškomis Belgijos alaus darymo tradicijomis. Vakare sukome link Vokietijos.

Penktąją dieną keliavome per Vokietiją. Aplankėme Saksonijos žemių sostinę Drezdeną, seniau vadintu “Florencija prie Elbės upės”. Įspūdinga ekskursija po miestą: katalikų katedra Hofkirche, kurios rūsiuose ilsisi Saksonijos žemių valdovai, rezidenciniai rūmai, operos teatras, Zwinger rūmai, “Europos balkonu” vadinama Bruhl terasa, protestantų katedra Frauenkirche.

Daug aplankėme ir pamatėme. Vakarais bendravome visi kartu ir dalinomės patirtimi iš savų rajonų. Kiekvienas turėjo, ką papasakoti, kuo pasidžiaugti ir kuo pasiguosti. Būdami kartu dar kartą įsitikinome, kad nesame vieni ir visada galime kreiptis į bičiulius pagalbos, patarimo ar tiesiog išsikalbėti.

Tuo metu mūsų kelias vedė per Lenkiją ir vėlai naktį grįžome į namus. Parsivežėme neįkainojamą dovaną – begalę įspūdžių, susiradome naujų draugų, dar tvirčiau pajutome mūsų partijos vienybę.

Norime padėkoti Europarlamentarui Juozui Olekai už galimybę pakeliauti ir aplankyti Europos parlamentą. Nuoširdžiai dėkojame ir mūsų kelionės vadovui Sauliui Stripeikai už globą kelionės metu.